Nu har Betäckningssäsongen börjat 2008

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nu har Betäckningssäsongen börjat 2008

Yes! :banana:

Konstaterat dräktig med Super Light, dygn 23.

Nu är det bara att hoppas att allt går som det ska...

Vi hade två dräktighetskoller i onsdags, och ingen var dräktig...
På Smaragd bytte vi hingst, från Prodigious till Daguet Rapide.
På Zelda som inte heller var dräktig provar vi Love You igen.
Delilah Kemp är idag konstaterad dräktig på 45 dygn. Nu ska hon bara hem från Frankrike också.
Smaragd är seminerad idag, Zelda och Hillary Clinton är på gång.
Hillary har liksom i fjol äggkrångel, med flera småägg, och inget vettigt..:(
Seg säsong detta!

Mill Oki är nu konstaterat dräktig med Orlando Vici! :laugh:

Vi har beställt en svart hingst som ska bli en kanon :idea: :love: så jag hoppas de tog rätt sperimie :rofl:

Just på Orlando Vici verkar det fungera med beställningar, eftersom jag beställde en fuxhingst med mycket vitt:
davinci10dgr028pb.jpg

Här är allt utom barnen och Hillary Clinton till salu! :D Hillary är mamman till OV-ungen.

Har fortfarande dräktigt på 45 dygnet med Up Front Larry hoppas nu det håller i sig hela vägen... tänkte vi kunde använda denna tråden att uppdatera hur det går med våra ston fram till fölning eller vad tycker ni?

... tänkte vi kunde använda denna tråden att uppdatera hur det går med våra ston fram till fölning eller vad tycker ni?
Det låter väl bra. Hillan är nu seminerad, men hade ett ägg till som växte till, och sedan gick tillbaka, efter semineringen. Så gjorde hon en gång ifjol också, och den gången tog hon sig inte. Märrskrälle.

Här är allt utom barnen och Hillary Clinton till salu! :D Hillary är mamman till OV-ungen.

:rofl:

Så gubben din går under klubben om rätt bud ges? :D

Förvisso är jag singel men återkommer ang. er underbara fuxhingst när Svenska Spel har ringt!

Så gubben din går under klubben om rätt bud ges? :D

Om han inte snart lär sig att lägga sin tvätt i tvättstugan så.

Förvisso är jag singel men återkommer ang. er underbara fuxhingst när Svenska Spel har ringt!

Gör du det. :D Det är ju Jackpot i helgen.

Begonia du ling är dräktig på 19 dygn med Oiseau de feux.:banana: Tog sig på andra försöket.

Vi har 3 avlshopper og alle er nå inseminert med Standpoint.

Lightacand L. (e. Lindy's Crown u. Lady Hena) ble konstantert drektig på 40dg i går.
Why Not A Rose (e. Why Not u. Flora Bone) skal sjekkes på 16dg den 11 juli, mens Rambling Rose (e. Super Arnie u. Why Not A Rose) ble inseminert på fredag (4 juli).

Krysse fingrene for at vi får 3 halvsøsken til neste år :D

Time On var tack och lov även dräktig på 45 dygn. Detta efter att vi sett brunst under slutet av förra veckan, så vi var lite oroliga, men allt såg bra ut. Nu väntar tre långa och sköna månader på bete på Öland innan hon kommer hem igen.

Våran Enjoy Garbo är dräktig med Adams Hall (äntligen) hon har bara krånglat . Förra vintern kastade hon efter Enjoy Lavec och förra året blev hon dräktig på fjärde försöket och massa spolningar efter Adams H och naturligtvis var det tvillingar med skilje vägg . Men nu ligger det förhoppningsvis en svart hingst och guppar därinne.
Vi har även seminerat Wictoria somolli med Gidde Palema och hon ska kollas på Torsdag tror jag .:confused:

Nebraska är fortfarande dräktig,så det blir nog en liten ponny till våren :).

Lillcaksa konstaterad dräktig på 17onde dagen med Skaffer Brunen.. Håller tummarna för en hingst den här gången! Fick tredje stoet iår.. :mad:

Up Front Larry är nu fullbokad för 2008...
Hoppas på ett stoföl i April 2009 det hade varit bra om man kunde välja;)

Åh e han det. vad skoj tycker jag!
han verkade så härlig o grann när han visades upp!!

Hur går det med dräktigheterna?
Begonia du ling är dr på 50 dygn med Oiseau de Feux.( Nån mer som använt honom?)
Beauty Guard är dr på 17 dygn med Sacred Spirit.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 638
Senast: Sleepan
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar