Nu har Betäckningssäsongen börjat 2008

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nu har Betäckningssäsongen börjat 2008

*kl*

Fyra dräktiga av fyra möjliga varav tre med fryssperma (bland annat ett maidensto). :bump::banana::bump:

Det är värt ett grattis! :bump:
Min verkar då aldrig ens bli seminerad... De tyckte hon hade för små ägg att det inte var lönt. Suck.
Ser framför mig hur slantarna bara trillar mellan fingrarna enbart för uppstallningskostnaden.

*KL*
Nebraska är dräktig (17:e dygnet) med Super Light.
Fast det anade vi väl,eller hur Naffa?;)

Det är värt ett grattis! :bump:
Min verkar då aldrig ens bli seminerad... De tyckte hon hade för små ägg att det inte var lönt. Suck.
Ser framför mig hur slantarna bara trillar mellan fingrarna enbart för uppstallningskostnaden.

Tack! :bow: :) Hoppas det håller i sig bara. :)
Tråkigt att höra att din inte blivit inseminerad än! :( Usch! Visste inte ens att det kunde vara så att äggen kunde vara för små för att bli inseminerade på. :( Hoppas det blir bättre nu när högsommaren är här!

*KL*
Nebraska är dräktig (17:e dygnet) med Super Light.
Fast det anade vi väl,eller hur Naffa?;)

JA jävlars!

GRATTIS Lines!!!!!!! :bow:
Vad glad jag blir för er skull.

Vet du om hon blev sydd?

Till övriga.
Nebban försöktes på fryst förra säsongen och stod hos oss när
hon inte var på stationen.
(vi kör inte med frysston utan dom får gå till ett annat ställe)

Det var så deprimerande att aldrig få se ett positivt besked i ultraljuds-skärmen då hon sedan kollades hos oss :crazy:

AM

Grattis Lines! Extra kul när det funkar, om det tidigare har varit strul. Nu är det bara att se till att hon kniper i 11 månader också. Seminveterinären jag jobbade hos en gång i världen brukade ge rådet att linda in dem i rosa bomull, och om de får konstiga cravings, såsom vilja knapra tegelstenar, så är det bara att låta dem hållas.:D

Hahaha,nej. Inga bakterieprover,ingenting. Jag vet inte ens om dom kan ha gynkollat henne för när jag frågade hur det hade gått när jag lämnade henne på semin så fick jag svaret att "det var ingenting onormal".
Nästa år ska jag ta Wall Street Banker i Ungern på fryst. Hon tar sig säkert då med ska du se :angel:.

Visst,sen ska man inte ropa hej redan nu. Men som hon krånglat så är det positivt bara att hon öht. har kunnat bli dräktig.

Indy har seminerat med:
Tap In
WSB
Spotlite
Kosar

:devil::devil::devil:

AM :angel:

*flinar*
Hur kunde du veta det? Jag tog tre till WSB och en fjärde till Defi d'Aunou. :p Och den som gick till Defi är ju själv efter WSB. :devil: Det är ju den som kommer till dig sen. Eller förresten - jag skickar alla fyra. :D

Haha, nej jag skojade bara. För att vara lite mer seriös:
Tre gick till Diamond Way och den fjärde är en nyinköpt märr som blev betäckt med S.J.'s Caviar (importerar märren från USA).

Vi har seminerat med Super Light.

Ska kollas v 25 så nu håller vi tömmarna allt vi kan....

Hej! Vi är nybörjare på området. Våran Cocktail Jet-märr skulle insemineras med Enjoy Lavec. Det var ett tag sen nu, dom trodde hon hade blivit dräktig för hon hade en liten fosterblåsa och hade stannat upp i brunsten. Fick dock veta i veckan att det inte blev nåt.....:(
Vi ska göra ett nytt försök nu, tar det inte då är det väl försent....:cry:

Hörde detsamma på öppet hus på stuteriet i fredags, hoppas nu att våran blir med i den statistiken och att hans "skalle" följer med.

Jag berättar när vi kollat henne, sen vill man höra allt om fölen nästa år.

Vi har nu två konstaterat dräktiga: Delilah Kemp med Offshore Dream, och Jalusie med Daguet Rapide.

Nu är alla stona dräktiga för i år:). Alla med egna hingsten Yankee!

Fanny Fearless ber föla 19 mars
Midnight Magic ber föla 3 april
Princess Youma ber föla 14 april
Leila Li Prophet ber föla 14 april
Rhianna ber föla 4 maj

Även den inackorderade Luna Silas är dräktig och beräknas föla 6april!

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 638
Senast: Sleepan
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar