Nu har Betäckningssäsongen börjat 2008

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
H

Half moon

Tänkte starta en tråd som vi kan skriva in i när våra travarston är betäckta och med vilken hingst , konst dräktiga o.s.v

Sv: Nu har Betäckningssäsongen börjat 2008

Vårt första sto är nu kollad med ultraljud och konstaterat dräktig!!!! Fanny Fearless blev först ut med att bli dräktig med Yankee Granite.

Sista språng var 19april så beräknad nedkomst bör väl bli 19mars 2009 om allt bara går vägen!!!

Så roligt!!! Har leasat Fanny sen sommaren 2006 och haft mycket roligt med henne! Ingen stjärna men ställt upp på allt. Har hjälpt pappa att ta sin kusk licens, hjälper en kompis nu i vår, fått uppleva monteseger(i för sig bygdetrav), varit på köruppvisningar, ridit långritter, ja det mesta. Är tacksam att jag fick ta ett föl innan ägaren tar hem henne.

Remove Cape är seminerad med Super Arnie. Coktail Lady går till Flirtin Man, Lacotte Ås till Juliano Star och Need for Speed till Rite on Line.

Delilah Kemp är konstaterat dräktig med Offshore Dream.
Smaragd Broline är seminerad i veckan, med Prodigius.

Tänkte starta en tråd som vi kan skriva in i när våra travarston är betäckta och med vilken hingst , konst dräktiga o.s.v

vet inte om kallblod får vara med, men..:)
Har seminerat Lappsaga med Moe Odin, ska kolla på måndag om hon är dräktig.

Har betäckt Begonia du ling med elitloppstvåan Oiseau de Feux. Blev seminerad samma dag som elitloppet:laugh:.

Gick snabbt när vi väl bestämt oss för hingst...

Time On är nu betäckt med Couch Doctor. Ska kollas om 14 dagar. Hoppas, hoppas, hoppas att hon är dräktig.

Gick snabbt när vi väl bestämt oss för hingst...

Time On är nu betäckt med Couch Doctor. Ska kollas om 14 dagar. Hoppas, hoppas, hoppas att hon är dräktig.

Alla förutsättningar finns, hittills har ingen löpt
om.:laugh:

Dover Calais inseminerad 19/5. Tog sig på första gången förra gången hon betäcktes så man hoppas på samma denna gång.. :)

Tack. Det är tur att det finns de som håller reda på en, när man slinter på tangenterna. :D

försökte hitta ha innan när du skrivit namnet o kunde inte hitta han då heller ;-)
Var kan man läsa mer om honom?

Här kan du läsa mer:http://www.duboishingst.eu/link.asp?menu=133&submenu=0&hidesub=yes&lang=da

Så här står det:

Vinder af Europas største 4-årings løb

Prodigious er vinder af Europas største 4-års løb i 2007, med de bedste heste fra Europa på start listen som: Going Kronos – Simb Chaplin – Russel November – Pearl Queen mfl. på Vincennes banen i Paris.

Løbet kaldes Criterium Continental.

Prodigious startede bag startvognen med startplads 18 – yderst på vingen i anden række over distancen 2100a.

Prodigious gik hver en meter af løbet i tredje spor – for så at blive flyttet til fjerde spor i opløbs svinget rundt, hvorefter han gik frem til sejr i tiden 1.11,9.

Prodigious må siges at være ekstrem stærk og en talentfuld hest. Ikke mange heste har sejret med et løb i tredje spor og startplads 18 med den slags konkurrenter på startlisten.
Præmiesum for løbet: 900.000 Kr.

Prodigious er et Dubois opdræt og dermed også topstammet. Faderen Goatmals Wood, er den førende hingst i Frankrig i 2006 og 2007. Moderen er efter Championhingsten Buvertier d’Aunou, som morfar og Fakir du Vivier –Baltande d’Odyssee som mormor. Hun er søster til Cygnus d’Odyssee, 720.000 Euro. Cygnus d’Odyssee har været blandt de førende avlshingste i Frankrig de sidste 10-år, som bl.a. Far til tophesten Jardy, 1.10,7 / 15.000.000 Kr. – Ludo de Castelle, 1.11,9 / 6.300.000 Kr. – Leda d’ Occagnes, 1.13,1 / 6.500.000 Kr. bl.a. vinder af Europas største 3-årsløb Gran Premio Orsi Mangelli.

Att lasta menar du?:angel:

Annars så är hon semineras och ska kollas om 12dagar.

Nu är min pålle "volvo" konstaterad dräktig på 16 dygnet med Up Front Larry :D:bump:

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 638
Senast: Sleepan
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar