Nu har även sthlm Introduktionskurs

M

miamia

För att försöka skapa större intresse för körsporten så kommer vi nu att ha en intruduktionskurs i körning för alla körintresserade. Kanske vill man få möjlighet att köra en mera välskolad häst för att känna vart man ska sätta målen med sin träning på den egna hästen el oxså så har man ingen egen häst men vill få möjlighet att lära sig mer om körning. Kursplanen är späckad och deltagarna kommer att få massor av information/kunskap och kontakt med andra körintresserade under helgen. Hjälp mig att sprida detta till era klubbar och dom ni vet kan vara intresserade. Mer information finns på kuskringen.nu
/M

Sv: Nu har även sthlm Introduktionskurs

Oh det låter jätteroligt! Kommer det att bli fler tillfällen? har inte riktigt ekonomin just nu... :-(

Om intresset finns vilket jag tror så kommer det att bli fler tillfällen.
/M

Åh va kul det hade varit att vara med på en sån kurs...

Undra om man skulle kunna trolla med knäna och få ihop något liknande i norra sverige...

Anna-Carin

Inte bara i Stockohlms-området blir det kurs. Umeå Ryttarförening ordnar en introduktionskurs 30 sep och 7 okt. Någon enstaka plats kvar. Kolla ppå www.hippologum.se.
Vi får väl puffa för Öppet Hus Körning på Hippologum söndag 21 oktober samtidigt. Då kommer miamia och har träning och ''öppen clinic''. Vi ordnar hästloppis, ponnyridning mm samtidigt. Visst kommer du?

Vi ska träna för Rolf den 7 oktober... självklart ska det vara så att när det äntligen händer något så krockar det..

Anna-Carin

Vi ska träna för Rolf den 7 oktober... självklart ska det vara så att när det äntligen händer något så krockar det..

Anna-Carin

Men Mariaträningen 20-21 oktober kan du ju vara med på. För att inte tala om Öppet Hus Körning på söndagen.

Men Mariaträningen 20-21 oktober kan du ju vara med på. För att inte tala om Öppet Hus Körning på söndagen.

:angel::angel::angel: man ska våga också!!! Ska kolla runt lite OM det finns någon som kan skjutsa mig och häst och vagn den helgen..

För det vore kul.. Jag har aldrig kört Pelle i ett ridhus MEN han har gått med på hoppträningar där med sin gamla ägare så DE kan jag nog inte skylla på..

Anna-Carin

NU är jag faktiskt anmäld till Maria träningen på söndagen!
Säger väl som jag sa nä vi anmälde oss till tävlingarna i Villvattnet i somras också..
NÅN ska ju onekligen hamna på jumboplatsen..å som sagt man åker ju på kurser för att LÄRA sig.. OM inte annat kan de vara bra träning för mina nerver att vara "i stora stan" och träna..

Anna-Carin

Kul då träffas vi där:)
/M

Japp! De lär vi göra! Tur att jag en chaufför med lokalsinne i allafall..
Å Pelle har ju varit där tidigare så HAN hittar säkert...
Anna-Carin

vad trevlig anna-carin! då syns vi också där!!

vad trevlig anna-carin! då syns vi också där!!

:angel::angel: JAG är inte så säker på att jag SER någonting alls... MEN jag syns!! Tur att man inte dömmer ut halta kuskar..

Hur är de förresten.. Vaccinationsintyg och passet vart visar man upp de? Å OM Jag "råkar" lasta fel häst har det någon betydelse?? Båda ska ju KÖRAS.. å lite sugen på att testa köttbullen känner jag mig får se HUR han beter sig när vi kör för Rolf på tisdag... 1 timme känns dock i längsta laget för honom..

Anna-Carin

Vi hade en introduktionskurs i körning i Vännäs för ett par månader sedan :) Det var Mikael som höll i den då, men nu när han slutat med den ideella verksamheten vet jag dock inte om det kommer nåt nytt tillfälle. Men det kändes som att det fanns ett intresse hos folk med en sådan kurs.

Vi hade en introduktionskurs i körning i Vännäs för ett par månader sedan :) Det var Mikael som höll i den då, men nu när han slutat med den ideella verksamheten vet jag dock inte om det kommer nåt nytt tillfälle. Men det kändes som att det fanns ett intresse hos folk med en sådan kurs.

Vi har andra delen av en introduktionskurs ikväll på Hippo. Kursen blev fulltecknad ganska snabbt. Vi hoppas att vi kan köra en kurs till snart. Hör du någon som är intresserad så skicka dem vidare. Vi behöver verkligen blli flera som kör. Annars stannar körningen av i Västerbotten.
Alla miamias pass 20-21 oktober är också fulltecknade. Jag har varit tvungen att säga nej till flera intresserade, bl a från ett norskt ekipage med 60 mil enkel väg till Umeå. Det finns kanske hopp ändå:).

Okej, det ska jag absolut göra! Vad kul att det var så eftertraktade träningar för Maria! :) Vi behöver verkligen bli fler, det är så många nu som lägger av eller har uppehåll... Jag har fått in betydligt färre anmälningar till tävlingarna vi haft i år jämfört med ifjol :crazy: Men det var ju kul att någon var beredd att åka så långt dessutom!

:angel::angel:
Här är en som gillar att träna men tävla??? Njea.. jag är nog inte riktigt en tävlingsmänniska..
På tisdag kväll är vi då 8 -9 ekipage som ska träna för Rolf i Flarken
Jag tror att problemet eller en del är kostnaderna inom körsporten.

Anna-Carin

Jo det är klart att det finns många ekipage som "bara" tränar och inte tävlar :) Jag tycker det är synd bara att tävlingarna liksom rinner ut i sanden eftersom de håller ihop kuskarna eller vad man ska säga. Så upplever iaf jag det. Det är ungefär den kontakt man har med andra körintresserade. På våra träningar är det maximalt tre personer som tränar, så... :p

Så sant, kostnaderna och de omständiga transporterna gör det hela lite bökigt och jobbigt. Men det känns alltid lika bra när man kommit igång och varit och tränat och så... :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här är blandat stolpar från dagens föreläsning och "påståenden" från diskussionsfrågorna som handlar om intressen och självkännedom...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Spontanansökan till arbetsprövningsplats/anställning inom information, kommunikation, kundtjänst, administrativ assistent samt...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 772
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp

Hästrelaterat