Sv: Nu haglar det hästar
Åk absolut och titta !!!.........jag är jättenöjd med min 3-åring (sto).
Tyvärr fick jag beskedet nu i veckan att hon har Erlichia .......skumma hältor, ledbesvär osv.....och som jag feltolkade som en "skör" häst.
Bättre psyke får man leta efter. Man kan inte skippa en hingst som bara fått en kull och det finns många efter Starchip som faktiskt inte ser ut som en "älg".
Ingen av våra 3 föl har fått ramskopf och tränaren som köpte tvååringen är jättenöjd (än så länge).......ett lätt bra steg och lagom storlek. Däremot är han lite naffsig, men långt ifrån lömsk. Årets föl är också en fin häst i typen . Lite större än de övriga och jättetrevlig att handskas med.........jag gillar verkligen Starchiparna och vi har sedan länge valt att behålla även årets föl för egen träning. Visst är jag kanske partisk
men det går ju bra att ringa och kolla med kuskarna som körde hästen i premie och kvalet.
Skicka ett pm om du vill ha referenser.
Däremot skulle jag inte rekommendera Starchip till någon som vill föda upp en travare för att sälja........men det beror mer på att köparna är skeptiska till honom och att det aldrig går att sälja till "rätt" pris. Man ska nog akta sig för de stora tunga typerna, men en häst med Starchip som pappa och Super Arnie som morfar skulle jag aldrig skippa utan att först ta en titt. Super Arnie brukar ju inte lämna några stora tunga typer trots att han är stor själv.
Kom gärna och ta en titt på våra Starchipare så kan du få bevis för att det i alla fall finns några av den trevliga typen. Det går även bra att få provköra min 3-åring.
Henne körde jag in själv samtidigt som jag gick licenskursen och tidigt som tvååring var hon min uppkörningshäst vid provet (då var det första gången hon var på banan).....det tyder väl i alla fall på att hästen inte är av den svåra sorten.
Ta en titt på hästen innan du dömer ut den och kolla upp vad mamman är för typ........gör sedan en egen bedömning. Om du vill kan du få låna en video på Starchip om du inte redan sett den.
// Suzanne
www.sodrasjoanden.com