Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!
Sådär ja! Sjätte gången gillt nu! I förrgår var ena hingsten på rymmen igen.
MEN
Nu är det så att maken var på körskolan (håller på att ta CE) och jag var i affären med fyra ungar och storhandlade. Då ringer telefonen. Hej det är XX, du min hingst är på rymmen ner till dig. Men vi jagar för fullt!
Alltså inser ni vad som hänt?!!!!! HAN RINGDE SJÄLVMANT!!!! Och började leta med en gång.
-Fast sistens så fick han ju sina fiskar väldans varma.
Förutom att de jagat skrället som numera brukligt med både fyrhjuling och mc denna gång så fick de tag i honom innan han bröt sig in eller fördärvade nåt allvarligt hos oss.
Väl ute genom kassan med all mat och trötta ungar så ställde jag fronten med riktning till XX. Men se på fanken, han hade gjort en ny hage med bete samt städat upp ganska mycket i hagarna. DVS hälften av allt skrot och skräp är upplockat = slängt någon annanstans. För dagen därpå dvs igår så skulle djurskyddsinspektörerna komma på besök.
Följande är nu utlovat både till mig samt inspektörerna: Den äldsta bråkstaken skickas på slakt idag el. imorgon, beroende på när slaktbilen kan komma. Övriga, minus hingstfölet. Ska kastreras. öhh runt 25-26/9. Sedan avser han sälja alla utom en.
Tillåt mig låta bli att småle.... Snacka är en sak... men faktum är att han nog insett allvaret i det hela.
Han har även kommenterat att han är skyldig mig pengar. Inspektörerna hade då talat om för honom att han bör vara glad att det inte är större summor än de 150 000:- vi begär. Dvs vi begär inget som helst skadestånd. De talade om att det kunde blivit oerhört dyrt detta och att han ska vara tacksam för min goda vilja?!
Huruvida vi kommer få betalt är ju en helt anna femma.
Fick oxå höra av inspektören att det är min egen förtjänst att han nu agerar och inte deras. Men att de hade talat om att om han nu inte gör som han lovat så kommer de sätta in allt de kan och det blir ju inte så trevligt då heller typ.
Fick återigen höra att han har fått en enorm respekt för mig???!!!
-för vad kan man undra. Men det är klart, han är ju inte van att någon vågar stå upp och dessutom skälla ut honom efter noter.
Men skulle det vara så enkelt?
Komiskt i kråksången är att han så sent som igår inte riktigt kunde förstå varför jag blev så arg över själva betäckningarna (berättade han för inspektörerna) för hans hingstar är ju verkligen fina.
ohh my good! Nåväl de hade försökt förklara det här med att han hästar är jättefina vilket även våra är men att korsa dessa raser gör att värdet på individen blir jättelågt och är ej heller en önskvärd kombination.
Om jag nu vill ha travare/hbl korsningar så kan jag fixa det själv, har ju behållt vår gamle travhingst.( Vi har ju fött upp travare förr om åren.)
Jag ångrar mig: idag kan jag säga att ett litet flin ligger klistrat i fejset på mig. Iväntan åt vilket håll det ska barka. Slipper vi bekymren, får vi betalt? osv. eller skiter han i allt?
Gira
the bitch!