Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!
Jaha så ringer telefonen nu ikväll. Nu händer det igen!!!!!!!
En av HINGSTARNA är lös IGEN!!!!!
Grannen ringde och svor att nu är hans (nästa grannes) hingst lös igen. Slängde mig i bilen -så gott jag nu kan eftersom jag justerat benet en del.
Joho då mycket riktigt, i allén står fanskapet och flörtar hejdlöst med Robin Z märren ( hon som blev så stressad när de var lösa två dagar på raken i juli, så hon kastade sin föling eller ja resorberade för att vara exakt.) hon är lite lagom brunstig och ställer bredsidan till innanför staketet. han biter lite lagom och ska just ta sats att försöka bestiga henne genom staketet -på tvären!
Men se det gillar inte denna kärringen till ägare så jag kör ända fram med jeepen precis sådär nära hingstfan att hade han tagit ett steg bakåt så hade han satt sig på motorhuven. Sen tutade jag
Mycket effektivt sätt att få honom att vika undan.!!!!!
Ringer ägaren och vrålar en ramsa som inte kan missförstås. Och som definitivt behöver sensurera här!
Efter 10 minuter anländer han. Då har jag lyckats fösa in skrället i hagen jämte stona (tur det är allé emellan.) Vad händer då? Jo först när han kommer så ser han så olycklig ut ojoj stackars oss att det är så här. Jag tiltar totalt och bara vrålar väl valda ord. Så pass väl valt att vår granne som ringde och berättade om lösa hingsten smet in. Sen fortsatte jag att vråla att han fan i mej måste göra rätt för sig för jag har nu skulder/räkningar på över 100.000:- som hans hingstar har orsakat. Jag ska fanimej inte behöva sätta vår verksamhet i konkurs pga av dig!
-Bra lång han blev i synen! Men han lovat och ordna det hela. Whatever!
MEN, de facto, människan har efter sisådär 20 oanmälda besök av mig då han vägrat öppna dörren... faktiskt lämnat in de där 2600:- på makens jobb!!!!! Måste erkänna att jag blev lite paff att han faktiskt dök upp.
Fick höra idag att han med flit hållt sig undan för mig eftersom han inte hade pengar. Att han tycker jag har skinn på näsan och är hård men faktiskt ganska schysst. Frågan är om det gäller efter ikväll också.
Nu lovade han fixa det i skälig tid. Ifrågasatte vad som var skälig tid för honom eftersom det definitivt inte är samma tidsaspekt som för mig. Vi lyckades under ilskans hetta enas om att skäligt är denna sidan jul iallafall.
Nåväl, hingsten jagades även denna kväll med fyrhjuling ute på vår åker tills han stumnade och det tog inte lång tid. Vilket inte är lustigt alls eftersom han stått på box i dryga tre veckor minst.
Gissar att stackarn har korsförlamning i morgon eller så.
Har pratat med djurskyddsinspektören förra veckan. De var där i måndags dvs 7 dagar sen men ingen hemma = de kunde inte gå in i stallet och dokumentera att de stod där.
Återkommer med mer.....
Gira -som får ägna förmiddagen som kommer att laga färdigt staketen.