Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Jisses är det enda jag kan säga....Har också följt denna tråd hela tiden, fattar inte att du inte har exploderat av frustration;) Mycket starkt av dig. En sak bara, det är någon som skänker bort tre Travhingstar på Blocket.... kan det vara så att det är din grannes :laugh:

Jag har följt den här tråden, men inte skrivit förr. Du är beundransvärd som behåller fattningen i detta.
Apropå att det är dyrt att slakta. Har jag drömt det, eller finns det någon i Växjö som slaktar åt djurparksdjur, alltså producerar lejonmat? För det ska väl isåfall vara kostnadsfritt?
Det startades ett sådant slakteri i Växjö i våras, sen har jag inte hört mer om det - inte mer än ett rykte om att de vill ha betalt för att ta emot och slakta hästarna...
Jag hade eventuellt behov av just en sådan tjänst så jag har letat lite men inte hittat ngn info alls. Och behovet är eliminerat som det ser ut just nu.

Det startades ett sådant slakteri i Växjö i våras, sen har jag inte hört mer om det - inte mer än ett rykte om att de vill ha betalt för att ta emot och slakta hästarna...
Jag hade eventuellt behov av just en sådan tjänst så jag har letat lite men inte hittat ngn info alls. Och behovet är eliminerat som det ser ut just nu.

Googlar man på Foderslakt Växjö får man upp nummer till det stället.
Japp, de tar betalt för att ta emot och slakta hästarna, som sen blir foder till djurparker osv..

Har själv pratat med gubben som äger företaget, men tyckte han verkade bra jävla skum

Googlar man på Foderslakt Växjö får man upp nummer till det stället.
Japp, de tar betalt för att ta emot och slakta hästarna, som sen blir foder till djurparker osv..
Då kan man med andra ord lika gärna lägga pengarna på att köra direkt till Kolmården...

Jo telefonnumret har ju gått att hitta, men ingen info om ifall de verkligen var igång eller inte.

Joddå, de är igång men jävligt skumma.

Pratade med ägaren 2 gånger. Vid andra samtalet låtsades han om som om han inte visste vem jag var. Mindes inte alls vad vi pratat om osv.

Sen kom det då fram att han höll på sådär för han trodde först jag var en journalist som ringde och snokade.. hmm...

Det står nu en annons på tre hingstar som stämmer med in på dom i denna tråden.
Man kan få dom till skänks bara man är seriös:rofl::rofl::rofl:.

Hoppas någon nappar för allas skull:crazy:.

Vi såg den också och reagerade direkt.... Men vem skulle egentligen vilja ha öken?

Pja travare skänkes - hamnar nog på lastbil med enkel biljett Italien...

Hemskt att säga det... men det vore nog bäst både för hästarna och Girasol....

Hemskt att säga det... men det vore nog bäst både för hästarna och Girasol....

Det bästa för hästarna?!?!?!? Att hamna på slaktbil söderut?
Det är väl inte hästarnas fel att deras husse inte har alla indianer i kanoten! Hur j*vliga man än tycker hästarna är så finns det väl inget i världen som berättigar till att låta dom utstå en sådan behandling som "straff". En häst förstår inte vad den bestraffas för i synnerhet inte så långt efteråt. Och definitivt inte en hingst som enbart följde de instinkter som sitter djupt rotat.
Det är din åsikt, jag vet, men jag tycker att den stinker! :mad:

Men med tanke på att hästarna knappt är hanterbara så kanske det är bäst med slakt? Inte just till italien eller något sånt hemst men slakt öht. Problemet är ju att det inte finns några papper på dem. Ren buskavel.

Om ingen vill, och den som tycks vilja (grannen) inte kan ta hand om hästarna är då verkligen slakt sämre än att driva vind för våg utan någon som bryr sig? Tänkte faktiskt i första hand på just hästarna som, om de går till slakt, slipper grannen och hans vänners behandlig med indrivning med 4-hjuling osv.... Ett + är ju givetvis att alla andra berörde parter också vinner på det.
Just en lastbil söderut är kanske inte det bästa, men att önska något bättre för dessa ohanterade (och jag tycker mig se på bilderna att de inte är såå jäkla välmående heller), föga omtyckta varelser tycker inte jag själv stinker. Är det bättre de blir "vandringspokaler"? Kanske är du spekulant själv? Det är ju i så fall jättebra, men jag tror att OM det sedan inte alls fungerar (och hästarna sedan går till nästa hem eller slaktas) så är det nog många som tänker att "vad var det jag sa". och några sympatier är nog inte att vänta.
Och givetvis följer hingstarna sin instinkt, det gör också stoägaren som förlorar pengar, krafer och tid på detta när den önskar grannen MED tillhörande djur all världens väg bort. En avlivning är inte i mina ögon ett straff, utan något jag kan ge mina djur när den dagen kommer och låta dem slippa lidande.
// Kicki (som även förespråkar dödshjälp för mig själv och vägrar livsuppehållande)

Dödshjälp må vara en sak, det har jag heller inget emot, "en död häst lider inte" men det fruktansvärt ovärdiga slutet du förespråkar reagerar mot, men skrämmande nog tycks ingen annan reagera heller. Trodde aldrig man skulle få läsa på ett forum som Buke att man ser italientranporter som en utväg.

jag håller med dig!!

det är inte hästarnas fel att de har en puckad ägare. jag önskar INGEN häst det hemska öde:cry:
Därimot kanske slakt vore en bra ide för dessa hingstar.

Annonsen är borta igen har gira tur så betyder det att hingstarna är borta, vi får hålla tummarna för det.

Håller med om att slakttransport till Italien eller liknande aldrig ska bli ens ett alternativ. Däremot kan nog avlivning/slakt vara den bästa lösningen i det här fallet. Men då ska man ta närmsta slakteri.

*kl*

Såg annonsen och kan tyvärr inte ge någon kommentar.

Även om ägaren är komplett idiot så vill jag inte hänga ut honom på ett forum = jag ska själv ha rent mjöl i påsen på så vis att han inte på något sätt kan motanmäla mig för något.

Sen kan ju var och en med egen hjärnkapacitet dra sina slutsatser på ett synnerligen korrekt sätt :angel:;)

Huruvida några hästar flyttar i dagarna kan jag inte säga. Det enda jag har att tillägga är att han har fler..... påläggskalvar.

Hingst + sto = föl. Denna procedur har pågått under flertalet år. Minst 4. Vilken travhästuppfödare som helst hade varit grön av avund att ha ett sto som enbart lämnar hingstar, år ut och år in. (*s* har för övrigt själv ett sto som på 4 dräktigheter nedkommit med 4 hingstar...)

Nåväl, gav honom ännu en tämeligen konstruktiv utskällning i måndags kväll då jag kom hem från uppsala (vars resa miste sin glans tack vare helgens dramatik på hemmaplan.)

Egentligen är det ganska fashinerande hur den ena lögnen efter den andra rinner ur truten på karln. Dessutom på ett sätt som innebär att för honom själv är det den verkliga sanningen, likväl kan för den oinsatte verka högst troligt. Tills man börjar syna sömmarna och försöka lägga ihop ett och ett.

Men det verkar ju som att det tagit lite fart på det hela att dra in gamla mamma och pappa samt rediga brorsan (som säkerligen fått utstå mycket dumheter under åren som gått)

Nej nu ska kärringen försöka samla ihop sin arma kropp och hoppa ner i loppelådan och sova.

Gira , på mindre bra humör.

Bjuder på ett flin: Maken körde sönder ena bilen förra veckan (motorhaveri), nödgades ta traktorn till jobbet i fredags, men skulle bjuda på fika. Bakade äppelpaj och vaniljsås. Av någon outgrundlig anledning svepte han gladpack halvdant över bunken med sås och ställde den på golvet i vår sprillans nya ½ miljoner kronors traktor. Passerar en ojämnhet på oljegrusvägen och vips så var det en liter vaniljsås i hela traktorn.:devil::D
Har denna veckan lånat svärfars bil. Vad händer nu i kväll? Joho på väg hem från stan så släpper en slang i motorn och alla olja fullkomligt sprutar ut.... Bogsering.... Mer arbete!
Själv tvingades jag åka till affären med 4 trötta barn för att handla såväl kraftfoder till fyrbeningar som till oss själva. Jag ska nog inte ta allt. Men det tog 3 timmar att handla mat. EN av barnen har skött sig utmärkt. Resten är historia, där ni själva får klura ut hur nära det var att jag buntade ihop dem 3 huliganerna för att låta de samsas om utrymmet på dragkroken under hemfärd.:grin: Kan man ta ut mastersexamina i tålamod så är jag tamejfan kvalificerad nu.

Tur att ett moderhjärta alltid förlåter en barns trotsiga upptåg.... -Ja änsålänge iallafall.

Senast ändrad:

Öhh tipsade om att han kan gräva ner dem hemma om han söker tillstånd, distriktsveterinärerna ställer troligtvis upp och kommer och avlivar. I nästa by bor dessutom en trevlig snubbe med egen grävfirma, bara att boka tid med alla instanser så är det klart inom några dagar.

-Den som lever får se.

Gira

Jag har läst hela din tråd, och jag fattar inte hur du orkar! Massa cred till dig :bow::bow: och jag hoppas verkligen att skiten är över snart!

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Hästvård Jag köpte ett d-ponnysto till min dotter i vintras, jättetrevligt sto på 8 år som fått ett föl -14. Hon går ihop med mina två valacker...
Svar
16
· Visningar
3 858
Senast: tanten
·
Ekonomi & Juridik Har ett par hästar på utbildning hemma. Både ston och hingst. Hingsten går tillsammans med ett sto som han ska betäcka samt mitt sto med...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 386
Senast: Whirlie
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 123
Senast: andover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar