Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!
*kl*
Såg annonsen och kan tyvärr inte ge någon kommentar.
Även om ägaren är komplett idiot så vill jag inte hänga ut honom på ett forum = jag ska själv ha rent mjöl i påsen på så vis att han inte på något sätt kan motanmäla mig för något.
Sen kan ju var och en med egen hjärnkapacitet dra sina slutsatser på ett synnerligen korrekt sätt
Huruvida några hästar flyttar i dagarna kan jag inte säga. Det enda jag har att tillägga är att han har fler..... påläggskalvar.
Hingst + sto = föl. Denna procedur har pågått under flertalet år. Minst 4. Vilken travhästuppfödare som helst hade varit grön av avund att ha ett sto som enbart lämnar hingstar, år ut och år in. (*s* har för övrigt själv ett sto som på 4 dräktigheter nedkommit med 4 hingstar...)
Nåväl, gav honom ännu en tämeligen konstruktiv utskällning i måndags kväll då jag kom hem från uppsala (vars resa miste sin glans tack vare helgens dramatik på hemmaplan.)
Egentligen är det ganska fashinerande hur den ena lögnen efter den andra rinner ur truten på karln. Dessutom på ett sätt som innebär att för honom själv är det den verkliga sanningen, likväl kan för den oinsatte verka högst troligt. Tills man börjar syna sömmarna och försöka lägga ihop ett och ett.
Men det verkar ju som att det tagit lite fart på det hela att dra in gamla mamma och pappa samt rediga brorsan (som säkerligen fått utstå mycket dumheter under åren som gått)
Nej nu ska kärringen försöka samla ihop sin arma kropp och hoppa ner i loppelådan och sova.
Gira , på mindre bra humör.
Bjuder på ett flin: Maken körde sönder ena bilen förra veckan (motorhaveri), nödgades ta traktorn till jobbet i fredags, men skulle bjuda på fika. Bakade äppelpaj och vaniljsås. Av någon outgrundlig anledning svepte han gladpack halvdant över bunken med sås och ställde den på golvet i vår sprillans nya ½ miljoner kronors traktor. Passerar en ojämnhet på oljegrusvägen och vips så var det en liter vaniljsås i hela traktorn.
Har denna veckan lånat svärfars bil. Vad händer nu i kväll? Joho på väg hem från stan så släpper en slang i motorn och alla olja fullkomligt sprutar ut.... Bogsering.... Mer arbete!
Själv tvingades jag åka till affären med 4 trötta barn för att handla såväl kraftfoder till fyrbeningar som till oss själva. Jag ska nog inte ta allt. Men det tog 3 timmar att handla mat. EN av barnen har skött sig utmärkt. Resten är historia, där ni själva får klura ut hur nära det var att jag buntade ihop dem 3 huliganerna för att låta de samsas om utrymmet på dragkroken under hemfärd.
Kan man ta ut mastersexamina i tålamod så är jag tamejfan kvalificerad nu.
Tur att ett moderhjärta alltid förlåter en barns trotsiga upptåg.... -Ja änsålänge iallafall.