Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!
Update
I måndags var det så dags igen! Ännu ett hingstskrälle som ansåg våra marker trevligare än sina egna.
Maken ringde mig på jobbet på morgonen, då hade han fått ett sms av vår mycket tålmodige markägare som bara talade om att han sprang på åkern och skräna efter våra märrar. Varken maken eller jag kunde komma loss från våra arbeten eftersom vi satt tajt till. Vår goe markägare stängde alla hagar som gick att spärra av för att inte riskera att hingsten skulle traska rakt in till märrarna (som från början hade en stor hage mellan sig och honom).
Jag ringde djurskyddsinspektörern med en gång och numera behöver jag ju inte presentera mig mer än vad jag gör då jag ringer till nån jag känner....
Hon bara suckade. Vi konstaterade också att hingstens ägare var allt annat än anträffbar. Skämtsamt sa jag: "jag antar han sitter på fjärde våningen i det stora gula huset borta vid Oxtorget" = Stadens polishus som även inkluderar häktet. Där lär han också sitta iallafall de tre närmaste veckorna.
Nu har han överlämnat ansvaret till någon polare som inspektören ringde. Jodå, hingsten hämtades, men staketen som blivit rivna, inkl. knäckta stolpar var ju inte att förvänta sig att fanskapet såg till att bli lagat. (fattar inte varför det ska vara så förbannat roligt att veva med benen så man lyckas riva tre elrep som sitter i förstärkta ringisolatorer som i sin tur sitter i extra grova skalade tryckimpregnerade stolpar!!!!!!
)
Eftersom det nu är en ny person som ansvarar för djurens väl och ve så får inspektörerna börja om, med nya förelägganden riktade mot denne polare.. SUCK; SUCK och SUCK igen.
Ja, jag orkade inte ens bli arg.. Ingen större idé att ödsla energi på det när jag endå inte kommer åt att skälla ut fanskapet där han nu befinner sig.
Enda glädjen är att de nu har så mycket på honom att jag vore förvånad om han inte får skaka lite galler ett tag framöver....
Gira, still going strong..
Jag lever på glädjen att vår ena av sista årgången travuppfödningar just vunnit ett lopp på kalmartravet