L
lul
.. jag o Nora och knyter ihop våra påsar:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skit smart ju!Till tömmarna hittade vi två små karbinhakar som vi knäppte fast i sidostyckets spänne på bakre hästen så löpte tömmarna där igenom. vi fäste även karbinhakar till däckeln så inte alla tömmar gick genom samma ringar vilket skulle kännas som om det blev för trångt. Fungerade förvånadsvärt bra
ja den är bra, just för att den ärså enkel, tids nog kan man köpa de rätta detljerna, men kör man inte sååå mycket tandem är det ju helt super med de lösningarna du kom med.ja att det var smart idé med karbinhakarna! .. det var tom jag som kom på det -kors i taket
det där har vi också uppleft att det blir stabilare i traven. Däremot ska man passa sig för att rida i tandem på en lägda där man har lämnat kvar något hopphinder.Ja det var riktigt rolig! man märkte att det var lättare i traven då det blev stabilare iom att de gick fram bättre
Ja jag tror nog detmysig bild -men julen väntar vi med ett bra tag till va!?
snigelfarmor skrev:måste bara påpeka att jag hatar ordet lägda!!! Får ragg och rök ur öronen.. Varför envisas folk med att säga så?
det heter åker eller fält
Bakgrunden är att jag har en tjej i min klass som envisas med att använda det ordet fast ingen vet vad det betyder, och så översätter hon hela tiden när vi säger åker "du menar lägda" NEJ, jag menar åker!
jädrans norrlänningar...
/jenny
En vall för ca 3 år sen som inte skötts ordentligt utan mest betats, möjligen kan jag köpa ordet trädasnigelfarmor skrev:så då är lägda en träda alltså eller en vall.
Nu har jag använt ordet lägda så många gånger att jag nog ska ta hem det till Skåne!
/jenny