Nu brister hjärtat.

Bellatrix

Trådstartare
Om en halvtimma åker jag ut till Mul här på Buke för att låta min älskade Zalo somna in.
Vet inte hur hjärtat ska klara att hålla samman.

Distriktsveterinären kommer någon gång under dagen, så jag och Zalo ska ut i skogen först och ha lite mysigt.

Har haft ledigt sedan i fredags för att umgås med honom, igår var vi ute och gick i skogen från 11-17, badad och fikade och bara tog det lugnt. Var så underbart väder, kunde inte bett om en mer perfekt dag.

Nu sitter jag bara och undrar hur jag ska överleva dagen.
Försöker hålla mig lugn för att inte stressa upp honom, men det märks på båda hundarna att de vet att något är fel.
När dagen är slut har jag ingen Zalo längre.
Känns som att det inte kunde finnas mycker mer tårar kvar...

Sv: Nu brister hjärtat.

Fy så hemskt!:( Det är hemskt när ens älskling ska somna in... Varför ska ni avliva honom?:cry:

Jag lider med dig, och jag önskar att det fanns något jag
kunde skriva som fick dig att må lite bättre. Men det går inte
i en stund som denna. Jag skickar många tröstekramar!!!

Usch vad hemskt och vilken ångest!

Tycker du är stark i ditt beslut - och det är beundransvärt!
Har egentligen inte ord men jag måste säga att när jag tänker Borzoi så kommer jag alltid att tänka på Zalo, han är den enda Borzoi jag träffat. Skönt att ni fått lite tid tillsammns nu de sista dagarna iallafall.

Styrkekramar till dig!!

Heizibah - Jag har för mig (om jag inte minns helt fel nu!) att eftersom Bellatrix ska ha barn snart och hennes Zalo inte tycker om barn så väljer hon att låta Zalo vandra vidare. Ett otroligt starkt beslut att ta!

Usch vad jobbigt.jag står med tankarna på att ta bort min äldsta hund(12,5 år)men fu,beslutet är jobbigt.

Sänder tröst kramar i mängder.

Känner ju inte dig men vill skicka tröstkramar i a f:(

Saknaden och sorgen övergår så småningom i många härliga minnen att tänka tillbaka på.

Tröst härifrån också. Avlivning är alltid fruktansvärt jobbigt, det tor jag nog vi alla är ense om.
Som Jeeves säger, minnena av din hund kommer förhoppningsvis så småningom att skänka dig glädje.

Jag tänker på dig idag, starkt av dig att ta det beslutet!

Vad skönt att kunna vara ledig med honom, det måste vara guld värt sen när allt är över!

Styrkekramar i massor!

Tack så mycket alla!
Det värmer att veta att så många bryr sig.

Det var väldigt lugnt och stilla, vi gick 1 1/2 timma i skogen och sedan satt vi i Muls trädgård och kelade ett par timmar tills veteriären kom. Han lyckades pilla sig en heldel godis och korv på de timmarna också.
Jag höll mig någorlunda lugn tills jag såg veterinärens bil köra upp på gården, så det var väldigt harmoniskt till slutet.
Ville inte stressa upp Zalo i onödan.

Nu ligger han begravd i ett hörn i Muls trädgård och jag planterade en rosenbuske där.

Det kommer att bli fruktansvärt tomt utan min Zalo.
Vi har flyttat runt så mycket tillsammans och han har hela tiden varit det stabila, den som har varit där i vått och tort.
Min supersambo.

Zalo, högt älskad och saknad.

Jaaa, tänk vad en hund kan betyda för en människa. Detta är ju tyvärr något vi hundägare är tvingade att gå igenom. Minns nu de fina stunderna ni hade. Kram

Åh, jag är så ledsen för din skull:cry:! Sitter här och gråter:(..

Massor av tröstkramar!

Älskade vän! Jag sörjer med dig! Det är fruktansvärt att ta bort sin älskling, Men som du sade så var det lugnt och stillsamt, han fick somna in i sin älskades knä! Jag tycker att du var enormt stark idag! :love:

Är det något så är det bara att du ringer! Oavsett när på dygnet, jag finns här! *Kram*

Saknar honom så sjukt mycket.
Känns som att jag aldrig mer kommer att bli glad.
Första tanken när jag kom hem i kväll var att Zalo måste rastas innan jag kan sova. Men har ingen vovve att rasta.
Ingen lurvig päls att klappa när jag vaknar på natten.
Ingen Zalo som jagar katter om nätterna och jag kommer aldrig mer få höra honom sjunga till Simpsons. Även om jag nog aldrig kan höra introt utan att höra honom i mitt huvud.
Har gråtit tills jag kräkts, orkar inte gråta mera men tårarna vill inte sluta rinna. Vill inte gå och lägga mig, vill inte vakna upp till verkligheten i morgon.

Dom sju år vi fick tillsammans har gått så fort.

Det enda jag kan säga är att jag förstår! Jag gick igenom samma sak förra året. Försök att komma ihåg de glada stunderna ni hade. Det känns svårt nu, men jag lovar det blir bättre. Det var för hans skull, du vet hur avundsjuk han skulle blivit med en liten konkurent. Nu fick han behålla dig för sig själv in i det sista. Han skulle inte må bra av att få konkurrens.

Gråt och framförallt prata om Zalo! Det är det enda som hjälper!

*kramar om hårt*

Åhh förstår hur svårt det känns:(.Har två hundar och de har funnits där i vått och torrt,Har varit med om en del jobbiga saker de senaste åren men hundarna har alltid funnit där ,mina underbara änglar,bävar när denna dagen kommer.Lider med dig,men du kommer klara det.

Åh nu gråter jag! :cry: det är aldrig lätt när man måste avliva ett djur man älskar.
*massor med tröstkramar*

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 966
Senast: Cocos
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 940
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Mitt hjärta har gått sönder och jag ORKAR inte mer. När är det okej att ge upp och låta hunden somna in? Det har varit otaliga...
2
Svar
22
· Visningar
3 566
Senast: Fille
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 659
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka