Nu börjar det närma sig

sussisus

Trådstartare
Jag vet att det här förmodligen är en onödig tråd, men jag kan inte låta bli! :D
För i helgen är det beräknat att vår blivande Dvärgschnauzervalp ska födas! :bump:

Uppfödaren trodde på runt 5-7 valpar när vi var där på besök för att bekanta oss lite.
Min familj vill gärna ha en tik, men finns det inte tillräckligt många så blir det en hane i alla fall (vi står på tredje-fjärdeplats på tiklistan) - för den blivande mamman charmade oss (mamma & mig) såpass att vi gärna tar en av hennes valpar.

Sv: Nu börjar det närma sig

Grattis till rasvalet! Har själv två stycken härliga p&s gossar och vet vilka underbara hundar det är! Vilken färg blir det?

Sv: Nu börjar det närma sig

Svart.
Uppfödaren avlar bara på svarta Dvärgschnauzrar - men morfar till de blivande valparna är dock silver (om jag fattade rätt, han var inte svart i alla fall).

Nu har det hänt

Nu har valparna kommit :bump: - idag klockan 13 tittade första ut enligt uppfödarens mail som damp ner i "postlådan" ikväll. :)
Det blev tydligen 2 tikar och 4 hanar, så det lutar nog åt en hane i alla fall.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 972
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025