L
Lissy-74
Har köpt en 7åring som är inriden för några år sedan. Riden i 2månader.Har stått sedan dess och nu ska han ridas in igen. Har hoppat upp på honom för 1vecka sedan utan problem. Lite spänd men inget allvarligt.Red runt med honom tills han slappnade av och sedan tog jag in honom. Red även dagen efter med vissa problem vid uppsittning.Han stod inte still när jag skulle hoppa upp.Det funkade jätte bra att rida honom. Red i 15min ungefär. Tränade start och stopp och svänga,det gick som en dans. Sedan dess funkar ingenting. Försöker man hoppa upp från marken så kickar han mot foten när man sätter i den i stigbyglen,så då provade jag med pall. Det har tagit mej ungefär 5 dagar innan han står still vid pallen. Igår bestämde jag mej för att hoppa upp. Själva uppsittningen gick bra,men när jag väl satt mej i sadlen for han iväg som en besatt! Han fick panik av att det satt någon på ryggen.Jag hade inte en chans att få stopp på honom. Jag ramlade naturligtvis av och nu är jag lite rädd för att hoppa upp igen. Jag slog mej ganska ordentligt. Hur ska jag nu gå vidare med detta?