Nu behover jag ER hjälp. könsbestämning

U

uthasego

Känns som om jag bombar detta forum med nya trådar hit och dit men nu behöver jag verkligen er hjälp.
Är väldigt dålig på att se vilket kön det är, vet att bild nr 7 inte är så bra men det kanske går att se ändå för den vana...

10715313.jpg

tack :bow: :bow:

Sv: Nu behover jag ER hjälp. könsbestämning

5 & 7 är honor, resten är hanar tycker jag mig skönja!?

Bia

5 och 7 är definitivt honor så jämför resten med dem. Jag skulle säga att 1 och 4 är hanar, antagligen 2,3 och 6 också men som sagt. 5 och 7 är definitivt honor så de som inte ser ut som dem är hanar. Det kan du vara säker på. ;)

Vi har sett så tydligt på de andra kullarna men denna var mkt svårare.
Säger ni att 5 och 7 är honom bara för att de är sköldpaddsfärgade? Eller vad ser ni annars för skillnad i jämförelse med de andra?

Man kan skönja kommande testiklar på 2 & 6.. 1 & 3 är lite svårare att se på bilderna, därav mitt ? i fg inlägg. 4an är verkligen en tydlig hane redan nu!

Bia

Man kan skönja kommande testiklar på 2 & 6.. 1 & 3 är lite svårare att se på bilderna, därav mitt ? i fg inlägg. 4an är verkligen en tydlig hane redan nu!

Bia

jaaa nu ser jag vad du menar. menar du de två ljusa fläckarna som sitter mellan analen och det andra lilla hålet? :idea:

Jepp! Men du bör nog återkomma med nya bilder om några dgr - 1v, då bör det vara lättare att exakt kunna könsbestämma dem!

Bia

då var det dags igen, har inte tagit några nya bilder. svårt att ens få dem att ligga still i knät nu. dessutom är det ännu svårare att se eftersom alla är långhåriga och det är massa hår ivägen :smirk:

Men Vi har hela tiden trott att sköldpaddorna är honor och resten pojkar. Vi har tittat på bilder som beskriver skillnaden på honor och hanar och de säger att det ska vara en springa på honor och ett hål på hanar. Längre avstånd mellan anal och snopp hos hanar för kulorna ska få plats. Men! Alla kattungarna har liksom som två tussar runt/över själva snopphålet/springan.
Vi blir inte kloka!

En tittade förrra veckan och tyckte att det var endast nr 1 och 6 som var hanar.
På endel kattungar synd en springa väldigt väl, och andra ett hål, men vi kan inte se några kommande pungkulor eftersom alla har dessa "tussar" på var sida om hålet.

Blir inte klok på detta, + att bilder vi kollar på på nätet om könsbestämning visar olika :S

Finns det något annat man kan kolla efter? Vi måste va säkra på kön innan vi lägger ut annonsen :cry::confused::crazy:

Hjälp!

pappan är gul och mamman, ja blåsköldpadd med väldigt mkt vitt

okej. dumma katt :P

men... Sköldpaddsfärgade katter är väl alltid honor?? En hane kan väl inte bli det? Eller?? *trodde mig vara säker...*

men... Sköldpaddsfärgade katter är väl alltid honor?? En hane kan väl inte bli det? Eller?? *trodde mig vara säker...*

Chansen att de sköldpaddsfärgade skulle vara hanar är en på miljonen (eller möjligen ännu mindre än så). Man kan gott ha som utgångspunkt att alla sköldpaddor är honor.

Till TS: Jag skulle definitivt säga att 1, 2, 3 och 6 är hanar, ingen tvekan om saken. Paddorna är honor. Det är väl 4:an som jag tycker är lite osäker men jag skulle fortfarande säga hane på 4:an.

Ofta är det lättast att se kön när de är nyfödda/dagsgamla. När de börjar bli en sådär 6-7 veckor kan man börja klämma och börja känna efter kulor (man kan göra det tidigare också, men det är lättare att känna kulorna lite senare).

Passar på att fråga..

Två av mina tror jag är hanar. Det för att vid det undre hålet är som en boll, dvs det står ut där nedtill och mellan hålen är det gråa förhöjningar.

Har jag tänkt rätt då?

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
782
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Hazel
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 077
Senast: Enya
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur