Nu är valpis hemma

T

Tiggertjejen

Nu har jag och varit i Enköping och hämtat hem min lilla valpis, som ska kallas för Charlie:love:
70 mil hem hade vi och det gick bra, lite gnäll i början.
Han gnäller när han vill gå ut:) Änsålänge;)

PICT0074.jpg

PICT0068.jpg

PICT0064.jpg


För er som inte vet, han är en bearded collie på 8 veckor och 2 dagar:)
 
Sv: Nu är valpis hemma

Nämen Duuud ni :love:
Va underbart att ha en liten valpis hemma.....o gona med deras små valpmagar....å så luktar dom ju så gött :love:
 
Sv: Nu är valpis hemma

Han är en liten knubbis, men äter inte riktigt bra här än, men jag antar att han behöver känna sig hemma först, inte lätt efter 11 timmars bilresa.

Men nu sover han iallafall:love:
 
Sv: Nu är valpis hemma

Guuuud!!! Jag är kär!!:love: Vilken otroligt söt liten sak!:d
//C
 
Sv: Nu är valpis hemma

Tack alla:love:

Nu har vi nyss varit ute och han har gjort vad han ska, så duktig som gnäller när det är dags.

Än har han inte gjort något inne *peppar peppar*
Så han sussar gott nu:)
 
Sv: Nu är valpis hemma

GRATTIS!!

Själv hämtade jag hem min valp i torsdags...här kommer en liten bild på min *LOKE* 9v....


PICT0172.jpg



//P
 
Sv: Nu är valpis hemma

Åh, en beardis! Jag har också en, är inne på nummer två ;) Finns inget underbarare än beardisvalpar ju!!
 
Sv: Nu är valpis hemma

Han är en gosebjörn:love: tills han blir varm då vill han ligga på golvet:)
 
Sv: Nu är valpis hemma

va jättefin han är :love: :love:

min lillasyster har haft en bearded collie som hon klippte med jämna mellanrum (blev så mkt. böös inne från stallet annars :D )

en jättetrevlig ras och jag är JÄTTE avundsjuk ;) (kan ju inte ha hund längre pga. dotterns astma :cry: )
 
Sv: Nu är valpis hemma

Tack:love:

Just nu sover han, blev jättetrött på morgonpromenaden inte är han van vid skånes hemska blåsväder;)
 
Sv: Nu är valpis hemma

Tack:love:

Denna ska jag göra ett vallanlags test på så manvet ju aldrig vad han vill göra sen;)
Men annars är det tänkt att han ska ställas ut och träna/tävla lydnad.
 
Sv: Nu är valpis hemma

Såg att det går framåt, med tester och prov för beardisar, så du har ju skaffat en i rättan tider om du vill testa och träna vallning, med den lille :)
 
Sv: Nu är valpis hemma

Tråkigt nog finns närmsta plats för vallanlagstest i blekinge, så det är en bit. Men jag har sett folk träna BC ca 1 mil härifrån så visst borde det finnas möjligheter till träning.

Men det ska bli kul att testa.

Idag ska lillen testa att åka tåg, håll tummarna att folk inte tror att jag plågar min valpis för han är gnällig:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp