Nu är min Bissi hemma!

giowanna

Trådstartare
Hej alla!

Det gick ju ganska fort efter det att jag bestämt mig för ras!;):D

Nu är hon här, min lilla löwchentik!

Hämtade henne o onsdags eftermiddag, vid fyra. Kom hem vid fem, och gick då en lång promenad med henne! Träffade min syster o hennes jaktlabbe en kort sväng under promenaden. Sen hem o säga hej till alla andra i familjen.

Hon älskar alla! Barnen är snälla, min man är snäll (även om klampet i trappan är nåt att varna för :p). Och jag tror hon valt mig som hennes liksom. Men ändå lagom mycket, hon har inga problem att vara med andra!

Nu till mitt bekymmer. Hon har ätit Proplan hos sin förra ägare, en dl morgon, och en del kväll. Hon är i fint hull. MEN hon bajsade tre gånger igår! Det kan ju inte va mycket som är kvar till näringsupptag?

Jag har köpt hem Acana, och har börjat fasa över till det.

Sen gjorde jag ett rundsytt halvstryp till henne i läder, med läder-strypdel. Men hon är nog inte så van vid promenader, framförallt inte på egen hand, för hon tyckte detta halsband var jobbigt!

Så igår gjorde jag en väldigt enkel sele till henne. En i läder bestående av två delar, en bring-rem med läderfoder, och en dubbelsydd bröstrem med spänne. Sen en rund ring som löper på bröstremmen uppe på ryggen. Allt detta fluff o foder för att pälsen inte ska fastna o tova sig.
Den trivdes hon mycket bättre i!:D

Hon sover hela nätterna (bara varit två nätter). Gör sina behov utomhus.

Och började löpa igår! Inom ett dygn från det att jag hämtade henne! Men då behöver jag inte fundera på när det kommer!:p

Oj, va långt det blev!

Här är hon igår på jobb med mig.

537868_10151751014471773_963924910_n.jpg

Sv: Nu är min Bissi hemma!

Vilken fluffig, söt sak! :D Varför är hon rakad sådär? :)

Grattis till tillskottet, skönt att allt verkar gå bra!

som narcissa sa ;)

funderar dock på att raka hela henne. mitt mellan längden på det långa o det korta!

Det skulle jag gjort, det där ser ju för lustigt ut :-P

Grattis till en trevlig hund.

Sötnosen :love: Vad roligt att det har börjat så positivt. Hon är jättefin. Att man blir lite stressad och lös i magen av allt nytt är inget att oroa sig för. Ta det gradvis med foderbytet. Ser fram emot att se hennes fina ansiktsmask på nästa bild :idea:

Grattis! Åh vad avundsjuk jag blir. Har också fått upp ögonen för rasen och har suktat lite efter Bissi när jag sett henne på hemsidan. Det dröjer dock innan det blir någon hund här igen :(

Nu begär jag fler bilder ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 258
Senast: Lobelia
·
Övr. Katt Hej! Plötsligt är det så att vi ska prova att bli hem för ett par katter som bott hos grannen. De flyttade, och skulle ta katterna...
Svar
10
· Visningar
1 830
Senast: giowanna
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 258
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka