MikaTela
Trådstartare
Sv: Nu är jag med i klubben!
Denna diskusionen kan ni ta i en helt annan tråd. Denna tråden handlar inte om höjdens vara eller icke vara, utan den handlar om att jag är glad över att jag har köpt en hund som jag är mycket nöjd med!
Den uppfödaren han kommer ifrån fokuserar sig mer på att dom ska få ett bra MH och bli bra och trevliga hundar än att dom blir helt korrekta för utställning!
Så nu släpper ni det ämnet runt höjderna direkt eller så anmäler jag tråden så att era onödiga inlägg tas bort!
Tyvärr så släpper dom nog igenom det här med..
Har sett många många gånger att de stora hundarna blir BIR osv utan att de egentligen ska bli det pga höjden..
Det är svårt att hitta dp som håller höjdmåttet numer i och med att de flesta avlar på för stora hundar...
Det är ju trots allt en dvärg ras, men uppfödarna ser bara titlar framför sig hela tiden. Fokuserar på fel saker..
Jag har inte sett en enda dp som är för liten, altså under 25 cm.
Dock läst om en rysk tik som bor i Norge, som påstås vara 20-21 cm. (om minnet stämmer)(vilket är ett fel åt andra hållet istället. )
Vet om en ca tre stycken som påstås vara 26 cm.
En hane som jag tycker är urläcker är 27, har jätte bra titlar från utlandet, men i sverge på en utställning där jag var, fick han en trea med kritiken att han var för liten.![]()
Denna diskusionen kan ni ta i en helt annan tråd. Denna tråden handlar inte om höjdens vara eller icke vara, utan den handlar om att jag är glad över att jag har köpt en hund som jag är mycket nöjd med!
Den uppfödaren han kommer ifrån fokuserar sig mer på att dom ska få ett bra MH och bli bra och trevliga hundar än att dom blir helt korrekta för utställning!
Så nu släpper ni det ämnet runt höjderna direkt eller så anmäler jag tråden så att era onödiga inlägg tas bort!