Nu är jag jättenervös!!!!

MrsScabtree

Trådstartare
Happ, imorgon ska gammelgubben lägga sig under sprutan och sova en stund medan tandläkaren tar bort all tandsten..och jag är jättenervös! Egentligen var jag inte nervös från början , men när man har en mamma som är fullkomligt sönderstressad över vad som ska hända går man ju inte precis opåverkad. Han sövdes senast för kanske sju månader sedan då vi skulle kolla om han hade artros..och det gick ju bra... Kom igen och ge mig lite pepp nu så jag kan sova inatt! :angel:
 
Sv: Nu är jag jättenervös!!!!

Det kommer säkert jättebra ska du se! Peppdansar lite för vovven och dig: :banana: :banana: :banana:


Jag lade min på bordet för fyra månader sedan för samma behandling, han var ju så klart väääldigt seg efteråt,men det hade gått jättebra och han har så fina tänder nu. För att slippa upprepa det alltför ofta äter han nu PlaqueOff, och det verkar fungera bra!
 
Sv: Nu är jag jättenervös!!!!

Min gammelgosse sövdes ju också för kanske 2 månader sen nu eller nåt sånt. Det kändes lite nervöst att söva en 8 år gammal greyhound. Men det gick bra. Han somnade inom några minuter, plocka tandstenen gick bra och operationen sen gick också bra. Det tog några minuter innan han var på benen efter uppvaknandet men sen vinglade han ut och började kissa på träd och pussades med Julie. :D
 
Sv: Nu är jag jättenervös!!!!

Tack båda två:bow:
Nu är jag lite lugnare..men nu ligger min lilla gammelsmurf hos veterinären alldeles själv och han ska visst vara kvar där under hela dagen :o Hoppas ingreppet går bra ...:eek:
 
Sv: Nu är jag jättenervös!!!!

är det dyrt? har för mig att det är mycke dyrare för djur än för människor å gå till tandläkaren..
 
Sv: Nu är jag jättenervös!!!!

:eek:
Själv betalade jag 650 kr för tandstensborttagning, dom opererade bort hans knöl på bogen samt gav kemisk kastrering.

Underbart att vara syster till veterinären. ;)
 
Sv: Nu är jag jättenervös!!!!

*Rapporterar*

Ingreppet gick bra, farbrorn ligger och sover och är allmänt slö idag..Har varit en väldigt händelserik och stressig dag för honom.
Däremot fick de dra ut fyra tänder från underkäkens främre rad då de var lösa :crazy: , dom har dock alltid varit outvecklade och pyyyyttepytttesmå så det gjorde nog inte för han har inte haft användning för dom små kornen ändå. Skönt att ha det överstökat iaf!:love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 611
Senast: fixi
·
Gravid - 1år Älskar att sova på mage, men av förklarliga skäl går det inte längre (vecka 26 från imorgon). Googlade ikväll runt lite för att hitta...
2
Svar
21
· Visningar
2 485
Senast: Jenka
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 136
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp