Nu är jag glad!

Solvira

Trådstartare
Jag har ingen monsterhäst som är gigantisk! Idag hittade jag faktiskt en gjord som passade honom. :banana:

Har innan haft en GG gjord som var 75 (mätt den till 77 mellan spännena) som varit för kort sen jag köpte ny sadel. Har fått rida med gjordförlängare så att den blev 90-95 cm men det var något för långt, det var klämrisk vid schabraket. Plus att det störde min skänkel för att det blev så mycket remmar.

Men idag, idag hittade jag en gjord som var 85 cm lång! Mätte den till 87 här hemma och provade den en snabbis på pålle. Den var perfekt i längd!

Jag slipper rida med gjordförlängare! Tjoho! :banana::banana:

Sv: Nu är jag glad!

Ibland gör det lilla mycket :)
Nä med när man hittar bra utrustning som passar bra är en härlig känsla :)

Här har du en till som har samma problem.. Har en 80 gjord till hästen nu men den är lite för liten tycker jag.. 85 skulle vara perfekt.. Har inte heller en giganthäst (175 men sporthästmodell) men en välmusklad häst men en sadel med alderless för korta stroppar... (enligt min smak..=)

Skönt med en gjord som passar! Är viktigt tycker jag. De får inte ligga och störa hästens armbågar och inte heller mig som ryttare.

*kl*

Jag såg en riktigt lång dressyrgjord på Tradera jag tror den finns kvar...

Den som är ändringsbar kanske? Den skulle jag velat ha om det gått att korta den mera. Den verkade otroligt smart faktiskt.

Nej,den jag såg var inte ändringsbar.
Den var 90 cm lång.

Det här var en Cheval gjord, så du kanske kan höra med nåt ställe som tar hem såna? :idea:

Matinee> Ja, särskilt när man gått och gruvat sig i ett halvår över att man inte hittat nån i rätt storlek! :love:

Jempa> Nej, precis. :) Och så gigantiskt stor är han ju inte, har tyckt att det känts lite jobbigt att det inte gått att hitta nån gjord i rätt storlek... Har ju t.o.m funderat på att köpa en riktigt, riktigt kort vanlig gjord.

Gaspardin> Jaha, nu när jag köpt en så trillar de långa gjordarna fram minsann. :p
Men jag tyckte det här var perfekt, för på det här stället hade de samma som min gamla 75 gjord också, så då kunde jag ju jämföra och se att den verkligen var längre. :idea: Superbra, då man ibland inte vet vad de sätter längmärkningen på, då vissa är bra mycket kortare än sina t.ex. 75 cm...

Jo det har du rätt i kul att du hittat en gjord som passar!

Har ju t.o.m funderat på att köpa en riktigt, riktigt kort vanlig gjord.
Så fick jag göra när jag skulle rida en gång på kompisens häst. Den var inte heller så stor, men nya sadeln hade så konstiga "långa" stroppar. Så vi fick använda en ponnygjord som fanns i stallet. Funkade faktiskt riktigt bra:)

Det här var en Cheval gjord, så du kanske kan höra med nåt ställe som tar hem såna? :idea:

Jag ska leta!! Tack tack!

Här har det oxå använts en 90 cm ponnygjord innan jag hittade den som funkar okej.. Men lite ludd som skydd mot skav och där stropparna kan stoppas ner i funkade det ju faktis helt okej!

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
M
Körning Arbetsrubrik: Rädslor i/med vagn *suck* eller är hamstrar lättare? Han är inte bakrädd, inte tillstymelse till reaktion där inte...
2
Svar
31
· Visningar
2 801
Senast: mizz
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 381
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix