Nu är han häääär!!!

Sv: Nu är han häääär!!!

Jag hoppas att Homer är lika på som jag är att träna sen när han blir äldre, för jag vill prova ALLT (nåja, kanske låter skyddet vara ;))

Är anmäld till valpkurs som börjar nu i oktober, sen blir det förberedande lydnad, tävlingslydnad, agility, spår, kantarellsök, MH och så utställningar. Full fart kommer det vara när valpis blir större :D.

Har ju inte varit ute och tävlat med hund på 6-7 år, så jag är sååååå sugen. Men men, skynda långsamt är ju det bästa som man brukar säga :). Har VÄRLDENS bästa tränare som tävlat massor och snart är färdigutbildad hundpsykolog, så det känns otroligt tryggt när man ska komma igång med allt nu igen!

Ja det var ett tag sedan jag var riktigt aktiv som hundmänniska också ( tävlade och höll på )

Ska bli sååå kul att gå kurser och bli aktiv igen, men som du säger: Skynda långsamt ...

höhö

Här är en som verkligen skyndat långsamt. Jag vill gärna tävla med min hund, men hittills har jag bara hemmatränat. Vad är det att skryta om, liksom? Att hunden går bra hemma har man ju hört förr...

Nu blir jag riktigt peppad av er entusiaster och känner att det verkligen vore på tiden att gå med i en brukshundklubb.

Jag kan iaf inte riskera att få kritik för att ha gått för fort fram om vi debuterar i Lydkl1 vid tre års ålder!

- Jag börjar lära mig att ha koppel :)!

homer_024_1190239607.jpg

Titta, en snuservalp!:love: Väldigt söt.
Har ju själv en dvärgschnauzer, men helsvart, som nu fyller 2,5 år. Izor är (för det mesta i alla fall) allt jag vill ha hos en hund, han är liksom "lagom".
Izor kommer från Bakkeborgs, och vi fick också döpa honom själv. Han är den enda i kullen som heter det han kallas för - dvs Bakkeborgs It's Izor the Only.

Men vi kanske kan börja träna tillsammans :D

Till Våren ska vi iaf gå spårkurs och grundlydnad och det kanske ni har kommit förbi ;)

Men det är ju inte alltid man åker till bruks och tränar, i Luleå hade vi en träff i veckan på en parkering dit dom som ville fick komma och träna på vad dom ville nöta in ...

Tycker absolut att du ska börja träna "seriöst" :)! Det är ju så kul både för hund o människa :banana:! Och vi "Chottisar" måste ju ut och visa framtassarna ;).

Och tre år är ingen ålder ju, själv har jag börjat gå kurs (klicker steg 1 & 2) igen med min Beatnik, och han blev 9 i år :D

/MosterMia, med en sovande och drömmande Homer i knät :love:

Senast ändrad:

Bakkeborgs, det känner jag igen... var ligger den kenneln :)?

Vad har du hållt på med då med din lille schnauzer?

Åh, måste lägga in en ny bild på Homer som är såååå söt

homer_174_1190364823.jpg

Ok att man kanske inte ska ha sina hundar som påklädningsdockor, men jag kunde bara inte motstå denna :D!

Izor är född på Värmdö. Kenneln är vilande just nu (Izors kull var nästsista uppfödaren hade).

Ska vi gå kurs så är det nog Agility, för Izor älskar att hoppa - han hoppar över trädstammar, min utsträckta arm, mitt ben och upp på min rygg (nu håller han på att lära sig hoppa upp och sedan försöka sätta sig ner).
Jag vill kunna träna på ett stort inhägnat område, för även om Izor kommer på inkallning så sticker han efter rådjur - och det finns många bilvägar här runtikring (där bilisterna inte gärna håller hastigheten:mad:).

Så ska jag vara ärlig så har jag och familjen inte gjort speciellt mycket, vi fnular lite själva helt enkelt.
Har inte gått några kurser alls, Izor är tillräckligt lydig för oss.
Det enda stora felet jag tycker att han har är att han inte tål vissa hanhundar eller vissa hundraser (ja, han är lite av rasist:crazy:).
Vita ulliga hundar (såsom Samojed), foxterrier och Jack Russel vill Izor inte umgås med. Varför vet jag inte.

Protesterar inte Homer när han du klär honom?

Zaga blev asförbannad när vi skulle ha på henne en tröja.

Eftersom det är lite ruskväder och hon fryser när hon är ute så tänkte vi att en tröja är lagom..

Men tji fick vi :)

Haha, nej, han protesterar inte något alls :)! Verkar mest tycka det är kul när man berättar för honom hur gullig han är :D!

Jag har även köpt ett regntäcke till honom från Hurtta kollektionen (som jag har likadant till mina cavalierer, och även ett regnställ till mig själv ;)) och det var inte heller några problem, bara att sätta på medans han satt stilla och väntade.

Och han är verkligen en tålig och accepterande liten kille :love:! Igår var vi hos min syster som utbildar sig till hundtrimmare, och hon gav Homer en första trimmning, med ryckning av täckhår, rakning, plockning av öronhår och hela köret. Och mesta delen av tiden så SOV han på trimbordet :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 721
Senast: s957
·
Övr. Hund Hej, Vi har en underbar labrador (6,5 år). Tidigare var vi fodervärd, i 1,5 år, till en annan labrador (8 år nu) som sedan blev...
Svar
19
· Visningar
2 170
Senast: Johanna1988
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka