Nu är han häääär!!!

Miao

Trådstartare
Nu, äntligen, är min tredje kille hemma :love:!! Hämtade hem honom vid tolvtiden idag!

Så nu välkomnar "storebröderna" Warro och Beatnik

mobilkort_173_1188243603.jpg

lillebrorsan Homer till familjen

homer4_1187783378.jpg

Bättre bilder kommer när jag lagt över dem från kameran i datorn :D

Sv: Nu är han häääär!!!

åhh Homer, ska han heta det?

Vilken söt liten rackare ...

/ C med sovande valpis i famnen

Japp :love:! Reggade namnet är Chottan's Happy Homer, fick t.o.m döpa honom själv ;)! Alla kullsyskon hette Happy *something something* och när jag försynt lade fram att jag ville kalla honom för Homer, så fick det bli så :banana:!

/MosterMia, med två snarkande 9-åriga gubbhundar i sängen, och en sovande valpis UNDER den :rofl:

NU är det otroligt nog inte lika mysig med valp ( ;) )

/ C som haft en hyffsat akriv valp sedan 4.00 och som eskalerade för 30 min sedan i ett TOKVALPBUS ... Trött

Vilken söt!
Mina föräldrar har också en hund från Chottans! Han är världens finaste, hoppas att du blir lika nöjd med din hund som vi är med vår!

Haha! På något sätt är de inte riktigt lika mysiga då ;)! Själv fick "sovmorgon" till 06.30 idag :D!

Och nu har Beatnik och Homer lekt och ligger avdäckade på golvet :love:

Åh vad kul! Ett "plastsyskon" till Homer då ;). Får man fråga vilken kull den kommer ifrån?

Han har fåt massa massa pussar redan, och mer kommer det bli :love:

Tack så mycket :bow:! Jag tror faktiskt också att jag har det, valde länge och väl vilken som skulle bli min nästa ras.

Var ett tag inne på Pinscher, men hade otur med kullarna, så det blev ingen. Och nu när jag har Homer här, så är jag faktiskt jättelycklig över att jag hade sån otur ;)

Han kommer från K-kullen (född i början av 2004).

Såg nu att du bor i Alingsås, då har plastsyskonen nära till varandra (mina fräldrar bor också där).

Jätte söt kille!
Om jag nån gång skaffar en s/s blir det av Chottis, fina och trevliga hundar samt att hon är otroligt trevlig. Du har nog gjort ett bra val!

Konstig faktiskt, men Zaga har aldrig brytt sig om att kopplet sitter där.

Hon traskar på bredvid oss, sätter sig aldrig och protesterar eller försöker gå åt ett annat håll..

Såklart att man får locka lite ibland, men överlag är detta den mest lättsamma valp jag träffat på :)

Loss, sitt , varsågod kan hon också :D

Ja, hon är otroligt trevlig :)! Jag ringde till ett par andra uppfödare när jag letade efter den "perfekte" valpen, och kan ju lugnt säga att alla inte var av samma kaliber som hon :crazy:. Med vissa var det nästan som om de blev sura för att man ringde och ställde frågor, man borde ju tycka att de skulle vara intresserade av att få intresserade valpköpare....

Men men, jag tror att jag har hitta en av (eller den) bästa uppfödarna :banana:!

Hehe, försöker du ge mig och Homer prestationsångest ;)?? Vad kul att hon är så lättsam och lydig, allting blir ju så mycket smidigare då :)! Nu får du ursäkta en fråga jag kanske ställt innan (minnet är dåligt och kort :o) men vad ska du "ha" henne till när hon blir större?

Jag håller för fullt på att skapa en god grundkontakt mellan mig och Homer. Försöker pressa in att det är HONOM jag pratar med när jag säger Homer :angel:. Och det börjar gå riktigt bra!

Sen är jag så nöjd, för han har redan lärt sig "vänta", som jag använder när jag ska ta på honom halsbandet och han ska lugna sig, eller när vi kommer in efter att ha gått i vått gräs. När jag då säger "vänta", så väntar han lugnt och stilla på att jag ska ta av honom kopplet och torka av hans små tassar :banana:! Sen med ett "hopp och lek" så far han iväg som ett yrväder, 0-100 på en sekund :D!

Haha nej då, jag vet hur jäkliga valpar kan vara i koppel ...

Jag har ju en liten tanke på att utbilda henne till räddningshund, men det ligger lång fram i tiden ..

Vi får se hur hon klarar valpkursen först :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 721
Senast: s957
·
Övr. Hund Hej, Vi har en underbar labrador (6,5 år). Tidigare var vi fodervärd, i 1,5 år, till en annan labrador (8 år nu) som sedan blev...
Svar
19
· Visningar
2 170
Senast: Johanna1988
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat