Nu är han borta

D

Daarling

Nu är han borta.
Min älskade kanin Pelle finns inte mer.

Idag avlivade vi våran kanin Pelle.
Han var gammal och mådde inte alls bra. Det var nog det värsta jag gjort i hela mitt liv.
Min älskade lilla Pelle Plutt... Kommer alltid att älska honom.
För alltid.

Oändlig är saknaden
Smärtsam och stor
Dock finns det en tröst
Du sover i ro

Pelle
född 12/7 - 1997
död 1/2 - 2005

Sv: Nu är han borta

Uscha vad hemskt! :(
Jag måste nog också ta bort min älskade vän snart. Han är gammal.
tröstkramar till dig!

Tack!

Jag klarar inte av det här. Bara gråter hela tiden.
Hur skall jag klara mig utan min lilla Pelle??

Gråt och gråt och gråt-det gjorde jag :( Det går över fortare då men mina första kaniner har ännu idag efter 13 år då jag först fick dem till mig en speciell plats i mitt hjärta :love:

Håller med paradiset det är bara att gråta tills det inte finns några tårar kvar det hjälper och du behöver inte skämmas.

Förstår att det är tomt. Det är så hemskt när ens djur dör....
Men tänk tillbaka på alla härliga stunder ni haft, visst finns det såna trots sorgen!

hemlig skrev:
Förstår att det är tomt. Det är så hemskt när ens djur dör....
Men tänk tillbaka på alla härliga stunder ni haft, visst finns det såna trots sorgen!

Jaaaa, det finns många.
Jag och min syster har rabblat upp ett par av dem.
Det kändes så bra!!! :)

Saknar min lilla kanin, men allt känns inte lika jobbigt längre.

Pelle under alla år...

Pelle.jpg

Ååh.. :(

Gud så fin han var.

Jag är så rädd för att ta bort min lilla tjej på sex år..usch.
Förstår att det känns hemskt!! :(
Skickar massa tröstkramar.

Usch jag mår så dåligt av sånt här, man är så rädd för när dagen kommer till en..nu måste jag gå ut till min kanintjej.

Jag är så rädd att behöva ta bort henne "fortare än vad jag vill" p.g.a att hon är så känslig och haft lite problem tidigare.

*hua*

Massor med kramar!
Jag tror pelle har haft ett underbart hem :love:

usch stackars dig!
massa tröstkramar.
säger som sockerdricka man fasar för den dagen man måste ta bort dom..

usch..

Man hade stora skuldkänslor i början. Nu känns det bättre. Vi gav honom ett värdigt slut.

Tog bort min kanin för 2 år sen en sommar. Jobbade med ridlekis och min kanin vart så dålig troligen en hjärnblödning. Han som på sitt rum den natten men en massa godsaker halm och grejer nästa dag när han skulle tas bort fick jag tyvärr inte vara med men jag grinna mycket innan jag åkte sen när jag kom hem hade mamma städat ur hans rum och gjort det mysigt där ine. Va ledsen men grinnade inge mer då jag lovade min stampe att när han nu var så dålig skulle jag inte tycka synd om mig själv bara han fick det bra. Visst jag saknar han i bland kan gå in på hans rum och bara sitta och tänkta på alla finna stunder vi haft tillsammans dom sista dagarna var fantastiska han slog sitt rekord i hoppning 50 cm då var vi båda nöjda. Han var ju rätt gammal oxå 9-10 år och klarade 50 cm då var jag riktigt sållt över han. Vi vann oxå en lite hopptävling vi kom på första plats. :banana:
Min kanin var en riktigt kämpe.
sörjer med er

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 465
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar