Nu är dom på väg!

K

Karamella

Har varit borta hela dagen och nu när jag kom hem och kikade till äggkläckningsmaskinen ser jag att 6 av 7 har börjat picka lite smått på skalet. :bump:

kyckligar005_orig_SE.jpg

Hur lång tid ungefär ska man räkna med att det tar innan dom kommer ut? Man hör massa små pip där innifrån :banana:

Sv: Nu är dom på väg!

Från det att kycklingarna pickat hål kan det ta allt mellan bara några timmar till ett par dagar innan de är ute.

Lycka till med dina dunisar! :banana:

När mina fått (naturligt ruvade) så har det gått fort, inte mer än någon timme, men det är säker olika, vad är det för några?

Jag har också bara haft naturruvat, och lika här har det tagit några timmar från det att hål pickats. Men det har även hänt att de kommit ut först dagen efter, och om jag inte minns helt fel så har det hänt en gång att någon pickat hål ett par dagar innan beräknad kläckdag men ändå kommit ut rätt dag. Eller rätt och rätt, här har kycklingarna alltid så bråttom och kommer ut dag 20. :smirk:

Nu har det börjat komma ut små dunbollar :banana: :bump: :banana:

Någon gång mellan 2 inatt och 7 imorse kom det här lilla krabaten ut

kyckling1_orig_SE.jpg

och vid 8 tiden kom det fram en krabat till :bow: :bump: :banana:

2_orig_SE.jpg

På bilden har den lilla krabaten just "ramlat" ur ägget. :love:

Å så dom är söta och oj vad dom piper! :eek:

Spännande! När vi kläckte fram i maskin så satt jag där mycket och tittade. Vad är det för sorts höns?

Det är blandat. Tupparna är korsning dvärg+ "vanlig" höns, 4 ägg kommer från dvärghönor och 3 från "vanliga" höns.. Vet inte vad det är för ras på dom :o

hons_orig_SE.jpg

Här är en bild på föräldrarna iaf, tyvärr är den inte så jättebra. :crazy:

åå, små kycklingar! :) dom är så söta... :p

här har vi också fått kycklingar .. nio stycken närmare bestämt. :p
imag0105_thumb_SE.jpg

här är en kinda-kyckling. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 922
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 071
Senast: Wingates
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 108

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka