Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nasse kostade inget. det var någon som hade dumpat honom på en skrot , gubbarna som jobbade där trodde han var ett vildsvin..så vi lockade in honom med lite mat i en liten bur ( han var något mindre då) och tog hem honom.
så han fick bosätta sig i stallet hos oss o sen dess har han bara blivit större.
så nu knatar han runt fritt på våran gård o är gårds gris
Här kommer en från förra året, Sigge som ligger och myser.
'
I eftermiddag ska jag släppa ut kaninerna i sommarhagen och förhoppningsvis hinner jag släppa grisarna till deras sommarhage också. Då ska jag vara beredd med kameran!
En minigriskulting med härstamningsbevis brukar kosta 2000-3000:- litet beroende på vad som ingår.
Seriösa uppfödare ser till att galtkultingar är kastrerade av veterinär med bedövning eller narkos av veterinär. Att de har fått 1a vaccinationssprutan mot rödsjuka o parvo vid leverans, samt att de är avmaskade och avskabbade vid leverans. Dessa uppfödare har dessutom SE nummer ( vilket det är lag på om man har gris, även EN sällskapsgris). En seriös uppfödare är också noggrann med att avgöra VEM som får köpa gris. Det är ju viktigt att grisen får det bra.
Man brukar kunna hitta vuxna minigrisar som behöver omplaceras litet då och då och de är betydligt billigare från kanske gratis och upp till 1500:- kanske.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.