nu är det vår!

Tarantino

Trådstartare
in med lite våriga bilder på era djur.
Våran lille Nasse passar på att mysa i solen... kanske kan han bli en vaktgris?;)
nasse.jpg

Sv: nu är det vår!

Skr%C3%A5llan1web.JPG

Vår kisse Skrållan sträcker på sig och njuter av vårvädret! :)

Senast ändrad:

26666331.jpg

Min katt Knubbis älskar det härliga vårvädret. Dock ingen vårsol, men ändå väldigt varmt ute! :)

Nasse kostade inget. det var någon som hade dumpat honom på en skrot :mad:, gubbarna som jobbade där trodde han var ett vildsvin..så vi lockade in honom med lite mat i en liten bur ( han var något mindre då) och tog hem honom.
så han fick bosätta sig i stallet hos oss o sen dess har han bara blivit större.
så nu knatar han runt fritt på våran gård o är gårds gris:love:

men va hemskt, tur att han fick komma till er då :)

Här kommer en från förra året, Sigge som ligger och myser.

web_DSC06075.jpg

'
I eftermiddag ska jag släppa ut kaninerna i sommarhagen och förhoppningsvis hinner jag släppa grisarna till deras sommarhage också. Då ska jag vara beredd med kameran!

Här kommer lite bilder från "kaninsläppet" igår. Kanske inte så soliga, men kaninerna var väldigt lyckliga!

3151_70601662379_707712379_1541960_7701308_n.jpg

3151_70601272379_707712379_1541956_2044714_n.jpg

3151_70601267379_707712379_1541955_242028_n.jpg

söt! :love:

vad kostar en sån? // gadus

En minigriskulting med härstamningsbevis brukar kosta 2000-3000:- litet beroende på vad som ingår.

Seriösa uppfödare ser till att galtkultingar är kastrerade av veterinär med bedövning eller narkos av veterinär. Att de har fått 1a vaccinationssprutan mot rödsjuka o parvo vid leverans, samt att de är avmaskade och avskabbade vid leverans. Dessa uppfödare har dessutom SE nummer ( vilket det är lag på om man har gris, även EN sällskapsgris). En seriös uppfödare är också noggrann med att avgöra VEM som får köpa gris. Det är ju viktigt att grisen får det bra.

Man brukar kunna hitta vuxna minigrisar som behöver omplaceras litet då och då och de är betydligt billigare från kanske gratis och upp till 1500:- kanske.

Gris-Eva kan säkert skriva litet mer om detta.

/KT

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 183
Senast: Maniac123
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 028
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar