Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla kan inte arbeta, skrämmande ofta tvingas människor som inte är i arbetsfört skick att arbeta.
Så att det alltid anpassas efter individen är rent bullshit. Det fungerar ibland, men alldeles för ofta fungerar inte systemet som det ska. Att leva på aktivitetsstödet som för en av mina närmaste är under 5000kr/mån undrar jag hur man gör?
Ericsson och Scania är exempel på såna företag.
Grattis för dig, det finns vissa cellgifter som inte går på subventioneringen. Tex en av de sorter jag behöver.
Sen finns det en drös till mediciner som är svindyra som inte går på subventioneringen.
Tex en av de mediciner min mor behöver varannan vecka, de kostar 15000kr per gång så 30000kr i månaden måste betalas ur egen ficka.
Hur många tror du har råd med det som är sjuka? När man får aktivitetsstödet på mindre än 5000kr/mån...
Är det ett schysst sätt att behandla sina medmänniskor som är mycket sjukare än de flesta andra?
Jag tycker det är allra högsta grad av svineri!
Sjuka har inte fått det bättre. Sjuka blir utförsäkrade och ska sälja allt de äger och har för att sen om de har tur få gå på socialbidrag för att de är sjuka längre än x antalet dagar.
Precis som att man kan välja hur länge man ska vara sjuk. Helt jävla idiotiskt och helt jävla oförlåtligt.
Alla som inte är jätteunga då men fortfarande arbetsföra? Många av våra stora företag har gjort sig av med anställda över 34 år pga de har för hög lön och de vill anställa yngre billigare arbetskraft. Schysst.
Självklart ska folk få ha pengar och egendom men inte till vilket pris som helst.
Inte till priset av folket med sämre förutsättningar får sämre avtal som tex jobbskatteavdraget innebär. För någonting stryker på foten när man måste betala mindre.
Dessutom är det inte priser och löner som styr hur många jobb det finns. I sånt fall borde det finnas helt galet mycket arbeten i afrika och asien där det är skitbilligt att anställa och där finns inga arbeten heller.
Så det är då fan inte en lösning för arbeten, det är bara en lösning för att företagare ska kunna tjäna mera och arbetaren får sämre avtal.
Som anställd är det svårt att få 100% tillsvidareanställningar inom många branscher idag, väldigt ofta är det 50% och sen får man resten på timmar om man har tur. Ingen trygghet alls, man ska sitta som på nålar för att titta på mobilen får jag komma och arbeta idag?
Vilket i sin tur resulterar i att de inte får ta tex ett huslån för att kunna bo billigt utan de ska bo i svindyra lägenheter för att de inte har något annat val annat än gatan då.
Vem var den politiken för? Jo för de rika, inte för de med sämre förutsättningar.
Inte till priset av att jättesjuka trots stentuffa behandlingar och att ska tvingas arbeta för att överleva och slippa sälja allt de äger och har.
Sjuka ska inte behöva ta livet av sig för att de blivit sjuka och inte kan arbeta för att de inte får pengar från FK.
Vilket händer ganska ofta idag, och det borde ju du veta som har koll på statistiken.
Vidervärdig människosyn. Jag slänger mig inte med floskler, jag vet precis hur det är.
Det är äckligt hur ni behandlar era medmänniskor och jag hoppas faktiskt att alla ni som monterat ned vårt samhälle hamnar i eländet och inser att skyddet som ni tror är så bra faktiskt är borta.
När ni måste sälja ert älskade hem som dessutom är billigare att bo i än en lägenhet, när ni inte har råd att hämta ut livsviktiga mediciner för att det inte är någon subventionering på dem. När ni står där med arslet bart då är det rätt åt er faktiskt.
ett lite mer diplomatiskt sett att utrycka vad jag anser i frågan...Mycket trist människosyn att önska andra olycka.
Bidrag är till för att överleva på, inte konsumera experimentella läkemedel för. Sjukvård står landstinget för till alla. Är man inte nöjd med vad som erbjuds får man klaga eller finansiera själv.
Jag blir ledsen när jag läser ditt ilskna inlägg som visar på en mycket stor oförståelse hur ett rättvist samhälle bör fungera och hur resurser bör fördelas. Och sedan den människosynen, att de som riskerar sina hem, hus och kapital för att skapa välstånd, välfärd och jobb ska bespottas, motarbetas och önskas allsköns olycka.
Usch och fy säger jag bara.
Mycket trist människosyn att önska andra olycka.
Bidrag är till för att överleva på, inte konsumera experimentella läkemedel för. Sjukvård står landstinget för till alla. Är man inte nöjd med vad som erbjuds får man klaga eller finansiera själv.
Jag blir ledsen när jag läser ditt ilskna inlägg som visar på en mycket stor oförståelse hur ett rättvist samhälle bör fungera och hur resurser bör fördelas. Och sedan den människosynen, att de som riskerar sina hem, hus och kapital för att skapa välstånd, välfärd och jobb ska bespottas, motarbetas och önskas allsköns olycka.
Usch och fy säger jag bara.
Det lyfter ju upp en gammal sanning, den att man röstar så som det gynnar en själv bäst.Jag hittade intressant statistik. Älskar intressant statistik
Så röstar olika väljargrupper:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sifo-valjargrupper_8919568.svd
Ju längre från storstan vi kommer desto högre siffror får SD. Och jag tyckte att det var väldigt intressant att se hur olika det var utifrån olika sysselsättning.
Ja, enligt statistiken är det tydligen män i åldern 30-49år, egenföretagare som bor på landsbygden i södra Sverige, som i högst grad röstar på SD.Jag hittade intressant statistik. Älskar intressant statistik
Så röstar olika väljargrupper:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sifo-valjargrupper_8919568.svd
Ju längre från storstan vi kommer desto högre siffror får SD. Och jag tyckte att det var väldigt intressant att se hur olika det var utifrån olika sysselsättning.
Tre saker: genomgående feministiskt perspektiv, tydlig antirasism - och Gudrun.
Sedan en del andra saker, som jag tack vare Fi fick vara med och rösta in en rom i EU-parlamentet. Det gjorde mig faktiskt stolt över Sverige.
Det finns ingen svensk politiker som motsvarar hennes personliga lyskraft, skulle jag säga. Oavsett parti.Gudrun är en anledning till att jag inte skulle rösta på Fi, jag tycker hon verkar lite tokig
Gudrun är en anledning till att jag inte skulle rösta på Fi, jag tycker hon verkar lite tokig
Jag håller med. Det skulle vara Carl Bildt som matchar henne i så fall. Men lyskraften säger inte så mycket om deras åsikter.Det finns ingen svensk politiker som motsvarar hennes personliga lyskraft, skulle jag säga. Oavsett parti.
Jag håller med. Det skulle vara Carl Bildt som matchar henne i så fall. Men lyskraften säger inte så mycket om deras åsikter.
Vad det gäller medicin så bör väl din mor erhålla de mediciner som accepteras av den svenska sjukvården. Medicin och behandlingar som den svenska sjukvården dvs landstingen inte anser vara beprövade och med bevisad effekt, ja dessa får man finansiera själv, ingår därför inte i högkostnadsskyddet.
Ja, det är nog sant. Även om hans lyskraft är mindre nu än för några år sedan, numera får han ju kritik också. Det fick han inte innan, men då hade han defintivt stark personlig utstrålning som politiker.
Jag tycker att Carl Bildt alltid fått kritik precis som Gudrun Schyman. Färgstarka personer får ofta det. Antingen gillar man dem eller så retar man sig på dem. Man är sällan oberörd.