Nu är det väl dags att prata om valet, va?

Vad ska du rösta på i september?

• Jag vet inte

Röster: 32 9,6%
  • Vänsterpartiet

Röster: 40 11,9%
  • Socialdemokraterna

Röster: 43 12,8%
  • Miljöpartiet

Röster: 59 17,6%
  • Centerpartiet

Röster: 35 10,4%
  • Folkpartiet

Röster: 16 4,8%
  • Kristdemokraterna

Röster: 4 1,2%
  • Moderaterna

Röster: 38 11,3%
  • F!

Röster: 42 12,5%
  • Sverigedemokraterna

Röster: 26 7,8%

• Antal omröstningsdeltagare
    335
Du menar det ställe där du säger jihadister och Åkesson fundamentalister?
Och .. hittills så har du ju bara konstaterat att texten inte är rasistisk men tanken bakom är det. Någon rasistisk text från valprogrammet har i alla fall jag inte sett.
Alltså är rasismen inte bevisad!

Eller har du någon definition för ordet rasism som inte står i N.E. ?;)
Men snälla, du är ju inte med i matchen.

Jag pratar om alla de kandidater som ertappas med fingrarna i den rasistiska syltburken, som vi kan beskåda i diverse screenshots, filmklipp och intervjuer.

Om någon annan inte förstår, även om jag tror lbb är ensam, jag är inte för något åsiktsförbud. Att använda någon annans retorik mot dem, genom att ta ett annat exempel, används istället för att visa hur orimligt resonemanget är.

Så om alla muslimer ska hållas borta från Sverige för att ingen bevisat att de inte är jihadister, borde alla SDare hållas borta från riksdagen eftersom ingen bevisat att de inte är rasister. Orimligt.

Och förstår du ändå inte, bespara oss ännu ett nonsenssvar. Fundera hemma ikväll istället.

Men snälla, du är ju inte med i matchen.

Jag pratar om alla de kandidater som ertappas med fingrarna i den rasistiska syltburken, som vi kan beskåda i diverse screenshots, filmklipp och intervjuer.

Om någon annan inte förstår, även om jag tror lbb är ensam, jag är inte för något åsiktsförbud. Att använda någon annans retorik mot dem, genom att ta ett annat exempel, används istället för att visa hur orimligt resonemanget är.

Så om alla muslimer ska hållas borta från Sverige för att ingen bevisat att de inte är jihadister, borde alla SDare hållas borta från riksdagen eftersom ingen bevisat att de inte är rasister. Orimligt.

Och förstår du ändå inte, bespara oss ännu ett nonsenssvar. Fundera hemma ikväll istället.
du ju klart påstått att SD har ett rasistiskt program att SD är rasistiska och jag har i omgångar försökt att få dig ta fram specifika citat.

Att SD har en jäkla massa muppar i sina led är vi också överens om. Men till skillnad från dig så läser jag SD;s program och konstaterar att individen de anlitat för att skriva programmet har gjort ett bra jobb. Det ligger på gränsen men inte över den.

För min egen del så är det lika illa som att direkt motarbeta en demokratisk process, det att lägga felaktiga ord i andras mun.
Så ta nu äntligen fram de rasistiska rader du anser finns i deras program ;)

När jag började jobba med försäljning lärde jag mig en sak. Den försäljare som enbart snackade skit om andras varor hade oftast en sekunda vara själv.

Du säger dig gå i bräschen för demokrati, men din marknadsföring tyder på att du har sekunda vara i din påse....

du ju klart påstått att SD har ett rasistiskt program att SD är rasistiska och jag har i omgångar försökt att få dig ta fram specifika citat.

Att SD har en jäkla massa muppar i sina led är vi också överens om. Men till skillnad från dig så läser jag SD;s program och konstaterar att individen de anlitat för att skriva programmet har gjort ett bra jobb. Det ligger på gränsen men inte över den.

För min egen del så är det lika illa som att direkt motarbeta en demokratisk process, det att lägga felaktiga ord i andras mun.
Så ta nu äntligen fram de rasistiska rader du anser finns i deras program ;)

När jag började jobba med försäljning lärde jag mig en sak. Den försäljare som enbart snackade skit om andras varor hade oftast en sekunda vara själv.

Du säger dig gå i bräschen för demokrati, men din marknadsföring tyder på att du har sekunda vara i din påse....

Och din oförmåga till att förstå vad du läser tyder på att du haft en jobbig barndom. Eller någon annan ovidkommande slutsats.

Med risk för att låta som en trasig skiva.
Läs principprogrammet om Människan från SD.

Om du inte håller med mig och 34 andra som analyserat det i detalj, så gör inte det. Men sluta upprepa att ingen berättar var.

Till och med SDväljare tenderar till att skämmas och överraskas av det avsnittet eftersom partiet officiellt går ut med att man inte är rasister.

Och din oförmåga till att förstå vad du läser tyder på att du haft en jobbig barndom. Eller någon annan ovidkommande slutsats.

Med risk för att låta som en trasig skiva.
Läs principprogrammet om Människan från SD.

Om du inte håller med mig och 34 andra som analyserat det i detalj, så gör inte det. Men sluta upprepa att ingen berättar var.

Till och med SDväljare tenderar till att skämmas och överraskas av det avsnittet eftersom partiet officiellt går ut med att man inte är rasister.

Om min oförmåga att förstå avsaknaden av citat beror på min person eller på en verklig brist på citat kan man ju undra.
Men jag lutar nog åt citatbristen ;)
Du och andra har berättat var, men ingen av er har citerat de rader som är rasistiska.
Och det beror bara på en sak. Det finns ingen möjlighet att citera rasistiska rader ur stycket.

Vad jag är klar över är att programmet innehåller en andemening. Något man kan läsa mellan raderna på. Det har ju SD betalt en spökskrivare dyra pengar för att plantera. Men man har även betalt vederbörande att INTE skriva några rasistiska rader.
Jag kan bara direkt och pga av bristen på citat att killen lyckats ;)

Om min oförmåga att förstå avsaknaden av citat beror på min person eller på en verklig brist på citat kan man ju undra.
Men jag lutar nog åt citatbristen ;)
Du och andra har berättat var, men ingen av er har citerat de rader som är rasistiska.
Och det beror bara på en sak. Det finns ingen möjlighet att citera rasistiska rader ur stycket.

Vad jag är klar över är att programmet innehåller en andemening. Något man kan läsa mellan raderna på. Det har ju SD betalt en spökskrivare dyra pengar för att plantera. Men man har även betalt vederbörande att INTE skriva några rasistiska rader.
Jag kan bara direkt och pga av bristen på citat att killen lyckats ;)

Om syftet var det så har det kapitalt misslyckats. Om alla utom lbb, analyserar det till direkt rasistiskt så har det misslyckats.

Allt för att slippa ta fram det efterfrågade citatet :p

Nonsenssvaren duggar tätt. Citatet du söker är principprogrammet som är väl analyserat av många.

Och nej, det står inte "vi i SD är rasister ". Men lite mer analys kan man kräva av en vuxen människa. Men jag respekterar att du tycker annorlunda, men tjatar du om var det står igen, trots att jag pekat 45 gånger riskerar även den ödmjuka och tålmodiga sjoberga att tappa respekten för din minnesförmåga.

Nonsenssvaren duggar tätt. Citatet du söker är principprogrammet som är väl analyserat av många.

Och nej, det står inte "vi i SD är rasister ". Men lite mer analys kan man kräva av en vuxen människa. Men jag respekterar att du tycker annorlunda, men tjatar du om var det står igen, trots att jag pekat 45 gånger riskerar även den ödmjuka och tålmodiga sjoberga att tappa respekten för din minnesförmåga.
Oj nu är hela programmet rasistiskt, inte illa pinkat.

Och nej, det står inte "vi i SD är rasister ".

Hm säg som det är istället, det står ingenting som du kan peka på direkt, som rasistiskt.

Jag har läst igenom programmet, jag delar inte deras åsikter.
Men att från det gå till att klistra in saker i programmet som inte står där, så lågt vill jag inte sänka mig.

klaga gärna på min personlighet, mitt minne, mitt omdöme, men det ändrar ju inte det faktumet att varken du eller någon annan lyckats särskilja exakt vad i programmet som är rasistiskt.

Det är ju synd om JÅ han kan ju inte slänga ut alla partikamrater som säger vad de ( o JÅ ) tycker .
Ett parti med partiordförande o inga medlemmar är inte mycket att komma med!
PL

Jag slänger ut en fråga här, den kanske redan har varit uppe och jag har i så fall missat.

Det här med upphandling av mat till skolor och äldreboenden. Jag kan inte alla regler, men är det inte så att man måste välja det billigaste? var kan man läsa om det här? skulle vilja sätta mig in lite mer i just den frågan.

Hittade lite om det på en sida som heter fokusmatglädje. Vet ni hur de olika partierna ställer sig till offentlig upphandling?

I en del av yrkena borde Ag dra öronen åt sig och noga granska om det på något sätt påverkar yrkesutövningen negativt.
Delar man inte värdegrund med arbetsgivaren är det problematiskt.
Det är ju olagligt. Nu ser jag på SD valsedel för vår kommun att det är en jurist uppsatt. Är det problem i domstolen då??? Inget som har hörts iaf

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka