Nu är det snart sommar!

Novali01

Trådstartare
Ja, eller hur? Det är bara att räkna på fingrarna mina kära vänner....den mörka årstiden är snart över, FT-säsongen är snart i full gång o FT-buke vaknar upp från sin dvala!

Julen är överreklamerad! Framåt tänkande individer efterlyses! Sol, värme o terränghinder! Kan ni inte se det framför er?

Så var tänker ni göra er första start?

/Positiva Nova som ska hänga Grå i hälarna hela säsongen....till Bettis stora glädje!:devil:

Sv: Nu är det snart sommar!

satt faktiskt och funderade lite på hur vädret är i Mantorp runt mitten april :angel:
Fast det måste vara vår i Stockholm först så vi hinner träna lite :D

Åh vad jag längtar!
Första för säsongen blir nog Waxholms frk 15/5, på Runsten(?antar jag), 100 klass. Där är vi hemmastadda och trivs!

Hoppas dock på att hinna med rätt många terrängträningar innan!!

Som traditionen bjuder så startar vi i Mantorp, i 100-klassen. Får se om Q kan bräcka höstens femteplacering där ;). Som vanligt är det alltid lika spännande att se hur många (få) terrängträningar vi har hunnit med innan dess...en? Eller kanske två?! :idea:

Men först ska det hoppas, Ryttis den 10 jan får inleda året.

Åh vad jag längtar!
Första för säsongen blir nog Waxholms frk 15/5, på Runsten(?antar jag), 100 klass. Där är vi hemmastadda och trivs!

Hoppas dock på att hinna med rätt många terrängträningar innan!!

Är det inte bättre att ni satsar på Vansbro simningen istället???....:angel::D:devil:

Nej jag känner att det blir svårt att kombinera ft med simning nu! Bättre att fokusera på en sak!!
:D

som det ser ut nu så blir det väl i tranemo för mig och pärlan och även för junioren och Hille

Den ligger ju först hittills i vårt område fast jisses så sent som i början av maj, vid den tidpunkten skulle man ju hoppats på att ha gjort iallafall 2 starter redan men vi får se hur terminen kommer se ut!

Håller med, förra året hade ju iaf säms innan tranemo, får se om det kanske blir mantorp för mig iom att tranemo är så sent...Får hoppas de kommer till några fler tävlingar i vårt område...finns ju inga i hermanstorp å så än enl terminen...

Jag hörde att fälttävlansansvarige i Hermanstorp har lagt av och att det finns risk för att det inte blir några tävlingar där iår alls :( Hoppas det finns någon här som kan dementera det! Plönninge hade ju slutet av april förra året så jag tänkte dom kunde ha iallafall och så får vi hoppas på sämsholm, bara för att dom har SM i år behöver dom ju inte lata sig tidigt på våren :devil:

Hm, jaa debut i Mantorp kanske. Danskarna har ju inte vaknat ur sin vinterdvala ännu och kommit fram med någon tävlingstermin ännu:cry:. Har kikat på Tranemo med, Skauningarna ligger ju lågt ända in i maj i år... Då har vi iof tre st på raken, halleluja...

Her er lidt info fra Danmark vedr. stævner primo 2010 på Sjælland/Bornholm:

25 april - Haslev
1+2 maj - Søborggård
22+23 maj - Bornholm
29 maj - Ringsted
12+13 - Juni Næstved

Bliver snart offentliggjort ;)

Näää :( Hoppas verkligen inte de e så, gillar Hermanstorp!!
Ja precis, vi får verkligen hoppas dom lägger in några tävlingar både plönninge och säms...annars lär det bli låånga resor i år...Finns ju thn med men dom brukar ju tyvärr bara ha 90 och * Sen blev den ju inställd båda ggr i år så man vet ju inte... typiskt när de e 20 min hemifrån! :(

Som du redan vet börjar livet vakna ur dvalan igen lagom till Mantorp... då skall både grå och brun (och kanske fux-ponny med) vara fulltrimmade efter alla snögalopper

Planen är väl den vanliga. Hoppkvala så fort det finns tävlingar och sedan vänta spänt på första starten i våran del av landet som inte blir inställd :angel:

Har inte någon klar plan än, kanske en debutant först (om vi inte hinner träna innan) och sedan lätt tills det känns för lätt och då blir det dags för lilleman att bli vuxen :D

Jag och kamel tänkte börja våren i mantorp :) planen är att mjukstarta där med en debutant så han ska tycka att det är löjligt enkelt o roligt (o sen ska vi köra lättklass o förhoppningsvis även 1* till sommaren om han går bra - annars blir han dressyrhäst igen :rofl: )

Jag och kamel tänkte börja våren i mantorp :) planen är att mjukstarta där med en debutant så han ska tycka att det är löjligt enkelt o roligt (o sen ska vi köra lättklass o förhoppningsvis även 1* till sommaren om han går bra - annars blir han dressyrhäst igen :rofl: )

Låt han iallafall bli hopphäst den stackars kraken :p Skicka han till någon som startar lite 140 och 150 och ta hem honom sedan och bli hoppryttare, det hade jag gjort om jag hade en häst som hoppade så bra (det har jag men han VILL vara ft-häst) :cool:

Jag bara måste beundra din envishet o framförallt smarta tänk när du erbjuder din Kamel så bra förutsättningar för att komma tillbaka till livet som FT-häst. Det är ju just detta prestigelösa som jag älskar med FT!:love: OM hästen har haft lite tråkiga upplevelser så går man tillbaka o börjar om....det är inte många dressyr/hoppnissar som kan tänka sig att backa 3 steg för att ge hästen en ÄRLIG chans att komma tillbaka.

Heder åt dig PF!:bow:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 367
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 709
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar