Nu är det nog!

R

rattalskare

Vet någon här vilken djurensvänners hemsida är? Gärna med telenummer för alla ställen de finns här i Svergie.

I lägenheterna där jag bor (i närheten) Har en man 2 katter.
Visst de gillar att vara ute och så men de får komma in ibland och han ger dem mat både inne och ute. I somras fick hans ena katta 2 kattungar (se tråden "hur hjälpa kattan och hennes ungar) Visst frid och fröjd, hon hade dem i skogen men tog dem med sig hem till gården när de blev äldre. Och vet ni vad gubben gör? Jo han släpper in kattan men ungarna får stanna kvar ute. De blev magrare och magrare visserligen fick en av dem hem men den andra försvann spårlöst. Den som fick hem dog efter 3 dagar p.g.a kraftig undernäring. Nu imorse när jag väntade på bussen så kom han hem, stälde bilden i garaget och var på väg in.
Kattan gjorde som hon troligtvis alltid gör, började stryka sig kring benen på honom och gissa om jag blev förbannad när jag såg och hörde vad han gjorde.
Han skrek åt katten att försvinn jag vill inte ha med dig att göra. Katten hoppade till och sprang undan. Men sedan när han öppnade dörre så sprang hon in före honom och då SPARKAR han ut katten. Hann inte efter eftersom dörren går i lås efteråt. Annars så hade han fått höra på ett och annat.

Vad skulle ni göra?

Sv: Nu är det nog!

Skulle gärna ta båda! Men har tyvärr redan 2 katter hemma och en massa andra djur med.

Samma här:crazy: Den andra katten en grå-tigrerad och vit katt (vet ej kön) Ligger under en gran en bit in i skogen och sover. Nu har de sett lodjur 20 m bort från min ingång också. Så de kanske blir tagna av det om de aldrig får komma in.

Dessvärre är det 2 före detta vildkatter också, så det är bara han som kan ta i dem alla andra springer de undan för:(

Usch då! Läskigt med lodjuret. :crazy:
Katthem brukar dock ha kattfällor som dom riggar upp och kan då fånga in helt skygga katter med dem.

Har fått tips från dem nu och ska kontakta djurinspektören här på komunen.:crazy:

Har inte sett katterna på 2 dagar nu:crazy: Brukar se dem varje dag annars.

Har mejlat en inspektör och väntar på svar. När jag vet mera så skriver jag det i tråden här.:bow:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 347
Senast: Celinehenn
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 654
Senast: starcraft
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30