Minni-Borg
Trådstartare
Hejsan! Nu skall jag börja med kaninavel, som jag drömt om i hela mitt liv. Jag har valt dvärgvädur för att jag är intresserad av hoppning och det är en trevlig ras. Jag var och tittade på två unghonor idag som är 7 veckor gamla och en jättefin hane! Hanen är dock 3 år. Honorna är syskon. Alla dom har stamtavla och är märkta! Jag har en hane från förut som nu är 2 år, renrasig dvärgvädur men dock utan stamtavla.
Jag hade tänkt att min gubbe skulle bygga en bur åt nya hanen och en åt honorna, och en "födningsbur". Hur låter det? Min gamla kanin har jag haft inne tills nu, är det lämpligt att ha honom ute nu, eller är det för kallt att lägga ut honom nu när han inte är van?
Hur gamla kan honorna vara tills jag parar med hanarna? Och hur mycket kan ta för en unge? Vad är lämpligt att ge en dräktig/digivande hona och till hannarna?
Det blev mycket... tacksam för svar!
Jag hade tänkt att min gubbe skulle bygga en bur åt nya hanen och en åt honorna, och en "födningsbur". Hur låter det? Min gamla kanin har jag haft inne tills nu, är det lämpligt att ha honom ute nu, eller är det för kallt att lägga ut honom nu när han inte är van?
Hur gamla kan honorna vara tills jag parar med hanarna? Och hur mycket kan ta för en unge? Vad är lämpligt att ge en dräktig/digivande hona och till hannarna?
Det blev mycket... tacksam för svar!