Nu är det bekräftat!

M

maxxxime

Var hos veterinären i dag och gjorde en skrapning på huden där pälsen lossnat och det var demodex som jag trodde...
Det brukar visst vara svårt att se på skrapningen om det är demodex men denna gången var det visst väldigt lätt...
Vet inte om det är bra eller dåligt men det känns inte bra.
Som tur är brukar det ju växa bort på valpar men det kan ta upp till ett halvår :cry: men det var ju tur att dom inte ansåg att dom behövde behandla i detta stadiet när hon är så liten

Sv: Nu är det bekräftat!

Tråkigt att det var demodex. Fast samtidigt är det väl skönt att det inte var något värre. Hoppas det växer bort.

Hur ser fläckarna ut, är de stora?

Lite mindre än en 5:a, det är två och den ena sitter på huvudet och den andra på frambenet... Vet sa att om det blev fler eller dom började klia skulle vi höra av oss igen

Glöm inte att meddela din hunds uppfödare om att din valp har Demodex ,då detta är en ärftlig defekt i immunsystemet som nedärvs från båda föräldrarna.

KickiH skrev:
Glöm inte att meddela din hunds uppfödare om att din valp har Demodex ,då detta är en ärftlig defekt i immunsystemet som nedärvs från båda föräldrarna.
Det var det första jag gjorde och han uppskattade att jag hade ringt och han skall ändå inte ta någon mer kull på tiken (hannen var inlånad och skulle inte ha Demodex men uppenbarligen bar han på det åxå) Dessutom skulle han kolla med de andra valpköparna om de upptäckt ngt.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
823
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar