Nu är det kanske på gång??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu är det kanske på gång??

åhåå hur går det?? hänt någonting??
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Jaha... ja, jag är fortfarande hemma... Har en hel del oregelbundna sammandragningar fortfarande, stundtals jättemycket mensvärk och ett enormt tryck på bäckenbotten men inget mer händer.

Nu fick sambon gå på sin jätteviktiga utbildning i eftermiddag, så han är nöjd och glad över det. Jag ska nu sätta igång och baka lite lussebullar, med förhoppning att vattnet går eller nåt när degen jäst klart. :)


MIMUS: Åååå, vad roligt med bebisen! Gick allt bra?

The Great White Shark: Hur går det för dig?
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

spännande å läsa!

måste ju vara grymt irriterande med en bebis som bara luras :p
lycka till när den väl vill komma ut! :bump:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Här händer ingenting, allt är färdigt men liten bebis behagar inte att skicka ut sina hormoner.

I dag har jag varit mer än lovligt trött, känner mig nästan influensa sjuk. Liten måste suga ur alla energi från mig nu, vilket han givetsvis får :love:

Men så trött som jag varit idag och förövrigt de sista dagarna och det tillsammans med en foglossning som är grym, fogarna är så lösa så det knakar och knäpper i dom (BM hörde det häromdagen). Jag tappar benen ibland när jag försöker att gå, benen vill inte vara med riktigt (och jag tackade nej till rullstol, det är ju så nära ändå nu - hoppas jag :crazy: )

Min högra njure stasar och samlar på sig vätska, äer nybehandlad för bakterier i urinen. Det nedersta högra revbenet känns som om det skall lossna snart. Jag samlar vatten så händer, ben och fötter är riktigt ömma.

Så nu har jag gnällt av mig lite, eller en hel del faktiskt:angel:

Så för mig får det sätta i gång precis när som helst - gärna nu :) :p

Men trots gnället så är liten bebis värd precis allt :love: :love:

Men visst skall det bli härligt att få tillbaka min kropp :bump:

Hur har dagen varit för dig?
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Nu ligger jag pa BF+1 och inga antydningar alls pa att bebisen ska vilja komma ut :( Lite sma vark bara men det har jag haft till och fran ett bra tag nu.

Hade min forsta lediga dag idag och visst ar man ju lite besviken over att fa sitta har utan bebis. Visste inte riktigt vad jag skulle gora, sa det blev en promenad med sa manga trappor jag kunde hitta. Inte sa latt dock nar fogarna ar losa och magen ar tung, men vad gor man inte for att fa ut bebisen. Tyvarr verkar det inte ha fungerat. :crazy:

Hoppas vara bebisar kommer snart!!
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Heja tjejer friskt humör. Nu ska vi inte deppa ihop. Själv har jag fått ta Tom ensam på eftermiddagen för att mannen var tvungen att arbeta över.

Det är lite tufft att ha 20 dagar kvar till förlossning, rysligt ont i fogarna, illamående, ont i ryggen och underhålla 22 månaders aktiv liten kille. Men det gick och nu ligger han i sängen och sover.

Hejja hejja allihopa!
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Kanske bra att lyssna på kroppen och vila lite inför förlossning och "första bebistiden"? :love:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Allt gick jättebra, men det var lite jobbigt för mamman dagen efter.

De kommer nog hem i morgon!!

En helt perfekt liten pojke!

:love: :love:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Håller tummarna för att du inte behöver gå så längetill:D

Min egen bebis håller rejäl låda i magen, förvärkar som gör ont, sammandragningar som gör magen alldeles hård, ryggen värker vid varje förvärk och så hoppar bebbe bungyjump med navelsträngen... ja så käns det ju och det ser inte klokt ut utan på magen när hon sätter i gång!

Nu får hon komma ut för jag vill itne behöva få hackad sömn i natt medd, det var ju faktiskt lite jobbigt det där.:p
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Nu ligger jag pa BF+1 och inga antydningar alls pa att bebisen ska vilja komma ut :( Lite sma vark bara men det har jag haft till och fran ett bra tag nu.

Hade min forsta lediga dag idag och visst ar man ju lite besviken over att fa sitta har utan bebis. Visste inte riktigt vad jag skulle gora, sa det blev en promenad med sa manga trappor jag kunde hitta. Inte sa latt dock nar fogarna ar losa och magen ar tung, men vad gor man inte for att fa ut bebisen. Tyvarr verkar det inte ha fungerat. :crazy:

Hoppas vara bebisar kommer snart!!

Hoppas verkligen det kommer i gång för dig och bebis, jag har ju inte gått över tiden än (även om det känns så).

Jag sitter och försöker mentalt få bebisen att känna att det är för trångt och få liten att börja söndra ut sina hormoner så det kommer igång - helst nu :p

Vi är ju ett gäng här nu som kommer att få i dagarna (eller precis har fått), vad roligt :bump: :bump:

Peppdans för oss:banana: :banana: :banana: :bump: :bump:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Kalaspinglan är på förlossningen! Åkte in tidigare imorse. Spännande!! :bump:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Kalaspinglan är på förlossningen! Åkte in tidigare imorse. Spännande!! :bump:

Åhh, hoppas det går bra för henne och liten bebis.

Hmm, kanske jag skulle ställa mig med lussebak för det verkar ju vara ett bra recept :p

Uppdateringar kommer givetvis från dig :angel: :angel:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

*kl*


Jag som hade hoppats på en tråd i stil med den på avel...
webkamera, för alla intresserade!:idea::D
Den tråden var ju jättekul, när får vi se en sådan här?:D
så kan vi andra sitta och analysera magen irl, komma med teorier osv...
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

*kl*


Jag som hade hoppats på en tråd i stil med den på avel...
webkamera, för alla intresserade!:idea::D
Den tråden var ju jättekul, när får vi se en sådan här?:D
så kan vi andra sitta och analysera magen irl, komma med teorier osv...

Ha, här blir ingen webbis:rofl:

Men jag hoppas också på lite mer info om hur det går för kalaspinglan, kul att hon äntligen är på G!!! Tyckte så synd om henne för att hennes bebbe är lite osäker på om hän vill komma ut nu eller till jul *fniss*

:banana: :bump: :banana: :bump:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Hoppas allt gar bra for kalaspinglan och att vi andra inte ar langt efter.

Lite mer peppdans kanske hjalper :banana: :banana: :banana:

Kanske ocksa skulle prova pa det dar med lussebullar, sa kanske vi alla har ett gang saffransdoftande bebisar snart :)

Ska snart in pa koll sa far se vad dom sager..
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

*KL*

Åhh är det någon som hört något ?
Jag har tyvärr bytt mobil och tappat de flesta nummer ( så även hennes )

Lilla Bönan har äntligen bestämt sig för att ge upp tryggheten i magen ...

Håller tummarna
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Jahop nu är det klart! "Pinglan" får själv berätta sen vad det blev :D
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Åhh gud var roligt, allt har gått bra förmodar jag ? :)

GRATTIS : Pinglan ( MAMMA ) och PAPPA samt storebror Shumba...
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Åhh, vad underbart att höra :bump: :bump:

Nu väntar jag med spänning på detaljer :angel:

Krama henne ifrån mig om någon träffar henne :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 840
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske kommer låta jätte dumt men jag vill skriva lite om i tisdags. Och det som hände då var att jag försökte att ta själv mord...
2
Svar
27
· Visningar
2 509
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 597
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp