Nu är det kanske på gång??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu är det kanske på gång??

Nej då... jag är minsann fortfarande hemma... med dumma elaka förvärkar, mensvärk som jag aldrig tidigare haft och ont i ryggen. Men men... allt som gör ont nu är bra träning inför förlossningen, eller hur var det nu? :crazy:

Ska iväg och äta lunch med en vän idag, som är BM och arbetar på förlossningen... så jag kan ju knappast vara i bättre sällskap i alla fall. :)

Ååå, nu börjar jag verkligen längta efter min lilla böna... hade ett allvarligt snack med den igår och sa att "nu får du faktiskt ta och pluppa ut.. annars blir det ingen veckopeng på mååååånga år"... Får väl se om det biter på den där lilla saken.
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Vad spännande, nu blir det nog snart bebis!
Hade det likadant sista dagarna jag med, massa värkar som kom, blev regelbundna, och sedan försvann igen.. Förhoppningsvis gör de lite nytta i alla fall!

Ska du föda i Uppsala?
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Vad spännande, nu blir det nog snart bebis!
Hade det likadant sista dagarna jag med, massa värkar som kom, blev regelbundna, och sedan försvann igen.. Förhoppningsvis gör de lite nytta i alla fall!

Ska du föda i Uppsala?

Ja, jag hoppas hoppas hoppas den snart tittar ut... och ja, jag ska föda i Uppsala är det tänkt. Det är ju ändå närmst, och dessutom tillhör jag ju Uppsala län...
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Hoppas du får din lilla bebis snart och att allt går bra :smirk:
roligt att läsa här om hur det går för dig!

Lycka till! :banana:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Hur går det för dig nu, har gått 2 dagar nu....:)
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

:(
Jag är fortfarande hemma. BLÄ!
Så idag har jag tagit hit min mamma, hon hjälper till att städa i flygeln och rensa upp bland allt skräp man samlar på sig. Kan väl påstå att jag boar lite grand, för tredje gången eller nåt.. Det enda positiva med det är att jag inte känner efter så mycket, eller hinner fundera på om bönan är på gång eller inte.

Har haft riktigt riktigt ont inatt, typ mensvärk och jätteont i ljumskarna, vid varje rörelse så har det blivit mer intensiv smärta. Men det händer inget mer. Har haft lite sammandragningar idag, men inget regelbundet - tror jag. :crazy: :D

Jag får väl sitta här och pilla med datorn, glo på teve och sätta snälla mamma i arbete...
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Har haft riktigt riktigt ont inatt, typ mensvärk och jätteont i ljumskarna, vid varje rörelse så har det blivit mer intensiv smärta. Men det händer inget mer. Har haft lite sammandragningar idag, men inget regelbundet - tror jag.

Då är vi på samma nivå just nu, precis som du beskriver det har jag också just nu. Ja, förrutom att slemproppen inte har gått hos mig.

Vi får tycka synd om oss själva nu :) :p
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Ja tyck ni syns om er själv ;) Lycka till båda två.
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Heja tjejer friskt humör. Passa på att vila i massor, äta ordentligt och bara må gott.

Petronilla bara 25 dagar kvar till BF
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Usch jag förstår inte hur du orkar. Man blir ju galen till slut.
När det var dags för mig så hade jag ont i 15 timmar, sen kom slemproppen och sen efter 6 timmar var hon ute...Tack gode gud för det:rofl:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Sådär.. nu börjar det hända saker - igen (även om jag som vanligt är beredd på att få stanna hemma i några veckor till...).

Har lite småblodiga flytningar sedan femtiden ungefär, däremot är sammandragningarna inte så kraftiga men molvärken/mensvärken är betydligt värre än igår. Så fort jag rör mig/ställer mig upp så blir sammandragningarna värre.

Ska på kontroll hos BM klockan ett, så jag tänkte nog försöka härda ut tills dess. Vi får väl se vad som händer...


Hejja hejja hejja oss som bara går och väntar!!!

- nu ska jag äta lite glass. :)
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Nu dröjer det nog inte länge innan du har din bebis hos dig.

Dagen innan min lilla son föddes fick jag blodiga flytningar och hade mycket sammandragningar som inte gjorde ont.
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Här har det lugnat ner sig, men så är ju BF den 29/11 så det är ju några dagar kvar.

Mycket rörelser och aktivitet är det hela tiden, jag tror baske mig han försöker resa sig upp :D

Lite sammandragningar, men inga värkar dvs inga som gör så jätteont.

Lycka till så mycket det bara går :bump: :bump:
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

*KL*

Är det någon som hört något från Pinglan sedan hennes inlägg igår morse ?

Kan det vara så att bönan håller på att titta ut / har tittat ut ?

Åhh spännande värre...
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Nähä... detta tycks bli en av bukes längsta följetång.. jag ber om ursäkt för det. :smirk:

Det händer fortfarande ingenting. Igår kväll trodde jag att vi skulle behöva åka in, men när jag hade legat och försökt somna i två timmar så avtog sammandragningarna, och under dagen har jag bara haft några få...

Vi får väl se om det händer något innan nyår.. :D
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Du kommer väl gå över 18 dagar bara för att du trott att h*n skulle komma ut för tidigt... ;)
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

HÄr blev det bäbis i går kväll,straxt innan kl 24.

Nu var det ju inte jag som födde, men jag tänkte att du vuill veta.

Fortsätt att ta det lugnt och vänta inte för ivrigt på Bönans ankomst. Bönor kan vara lite luriga.

kram på dig
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

Haha, då kan vi skriva den tillsammans.

Var och kollade upp oss lite igår (bebis och jag), och bebisen är fixerad så långt ner det går. Livmodertappen är mjuk och har skapat förlossningskanalen.

Nu är det "bara" hormoner från liten bebis som saknas :)
 
Sv: Nu är det kanske på gång??

:rofl: den vill inte komma ut ...den trivs bäst där den är :rofl: fast jag hejjar här hemma varje dag att "det borde hänt något nu .:bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 840
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske kommer låta jätte dumt men jag vill skriva lite om i tisdags. Och det som hände då var att jag försökte att ta själv mord...
2
Svar
27
· Visningar
2 509
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 597
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp