Q

QH´S

Vad är meningen med denna nya förening. Kan dom inte samsas med SRHA så dom måste starta en egen.. ? suck.. :confused:

Sv: Nrha?!

Är inte NRHA (national reining horse association) moderorganisationen borta i USA och SRHA avknoppning här i skandinavien?? Lite som AQHA och SQHA. Eller har jag missat nå´t??

Hälsningar
Cinna

NRHA =new reining horse alliance :smirk: Finns mer att läsa på stallmagasinets hemsida

Malin

Ja, här är det nog "en hund begraven".... Synd att man inte samarbeter. Splittringen inom westernsverige är stor nog ändå...

Såklart! Men det vet väl alla redan att srha:s hemsida är den mest väluppdaterade sidan med westernanknytning ;)

Svara på frågan om varför är det nog egentligen bara Micke Karlsson som kan, för vad jag kan utläsa ärd et väl han som är den drivande personen bakom detta?

Inte är det konstigt att det är krig i världen när inte ens några tusen människor i lilla westernsverige (samma språk, samma religon) kan hålla sams....

Trenden har funnits länge inom WRAS, passar det inte bildar man bara en ny klubb och oftast är det samma personer som är med och startar upp klubb efter klubb. NRHA tillåter väl bara en affiliate i varje land (Monke :confused: ) så där har den nya föreningen inget att hämta och reiningen internationellt inom FEI har väl NRHA som samarbetspartner så varför skulle SvRF välja en samarbetspartner som står utanför den internationella?

Malin

Att bilda ännu en förening med samma inriktning verkar ju inte riktigt klokt! I detta lilla land. Och att dessutom ha samma initialer som den amerikanska föreningen - "NRHA" - låter som ett dåligt skämt och drar ett löjets skimmer över samtliga inblandade i den nya föreningen.

Kan ingen få dem att lägga ner.... Detta kan ju bara inte hålla.. Kan inte SRHA släppa till och ge dom en egen "sektion" i den föreningen..? =) som en arbetsgrupp..

Dom är inte intesserade av att samarbeta med SRHA. :devil:

Monke :)

Ja han är enligt de uppgifter om gått ut genom Stallmagasinet drivande, men enligt honom själv är det SRHA medlemmar och landslagryttare som velat få det gjort och han är bara schysst och hjälper dom lite. :crazy:
Nej jag håller med dig det är inte konstigt att det finns krig, när en liten klick människor som dessutom delar samma passion inte ens kan dra åt samma håll. :mad:

Men det är väl vad som hände när pengar kommer in i bilden, pengar och religion har förstört mycket. :(

Det kan finnas många NRHA klubbar i ett land med bara en som är ansvarig genemot NRHA och det är och förblir SRHA, oavsett hur många nya det bildas. :D
Denna nya organisation skall ju trots förkortningen som deras namn blir att lyda under SvRf, som en av de över tusen klubbar dom har.

Vilket i sin tur innebär att Reiningkommittén i SvRf som ju SRHA är en stor del av kommer att sätt upp riktlinjer för de klubbar som vill arrangera reining tävlingar. :D
Du kan om du vill gå med i din klubb på hemorten (närmaste ridklubb) och anordna FEI klassen, ja jag säger klassen för det finns bara en. En klass för hästar över 6 år. :angel:

Och ja FEI har tagit fram sitt reglemente och reining stadgar genom ett samarbete med NRHA. Dock bör nämnas att AQHA har hjälpt till och stöttat NRHA mycket. :banana:

Som det ser ut nu kommer inte SvRf att välja någon annan samarbetspartner i Reining frågor än just Reining kommitten. :angel:
Monke :)

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
493
Senast: Mirre
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 053
Senast: Bison
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
352
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 752
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar