Sv: Nr 8 om våra fina 06r
+ Novali01 Tack så mycket!!
Happyrider: Jo det är väl det man brukar se, han är väl lite mer åt "sporthäst" håller eller vad man ska säga! Hoppas dock han blir lite grövre men framförallt att musklerna hamnar på sin plats!
Vi ska väl ge oss ut på dressyrbanorna så fort vi kommer underfund med varandra och jag lär mig sitta på honom
det kommer sakta men säkert, men han har lätt för att bli kort och spänd i steget å då går det bara inte att sitta, så vi har lite med avspändheten att jobba med! och min inverkan, har ju tyvärr inte så bra kroppskontroll som jag hade velat..får nog jobba med min avspändhet och styrka lite så jag orkar rida honom, för även om han är smäcker så är det en himla massa häst att rida i vaaarje steg, pust!
Han är så snäll hästen så jag hoppas att det går åt det håll jag vill! Vi får se om vi har vilat oss i form nu under veckorna vi vilat, idag var vi på promenad och han va bra busig så det är nog dags att börja nu igen! Han hade tappat lite av "livslusten" ett tag, han var (är?) jobbig att rida ut på själv så det blev rätt mycket paddockarbete i höst då det är få i stallet som rider när jag har tid...tyvärr, men det gick bättre och bättre så jag hoppas vi kan komma ut själv å rida så vi kommer åt konditionen ordentligt!
Och eftersom vi hade turen med oss att jag blev sjuk när jag hade tänkt sätta igång honom så blev det inte som jag hade tänkt mig riktigt, men när blir det det? Jag hoppas på oss och ni kommer förhoppningsvis se mer av oss här! Ska uppdatera så mycket jag bara kan, och kommer ihåg
Ska se till å ta lite nya bilder på honom nu när jag är ledig och kan vara i stallet på dygnets ljusa timmar!!