Sv: Nr 8 om våra fina 06r
God Fortsättning på er allihop!!
Snart är det nyår o våra små 5-åringar måste trampa ur barnskorna nästa säsong o bli lite mer vuxna...
Nåja, det ska nog gå bra.
Maui: Om Rivica är så busig så har hon nog gjort nåt i hagen med bakbenet? Eller har nåt gömt muggsår som du inte sett?
Idag var dagen D...dvs dagen när Britta skulle lära sig att gå på transporten utan linor o medhjälpare!
Tog ju 45 min när vi lastade om när jag hämtade henne och jag hatar sånt. Har ju aldrig nån som kan hjälpa mig heller så det var bara att angripa problemet.
Började redan när vi skulle gå in i stallet, hon gillar inte att det är ett trappsteg upp o smaldörr. Att gå in själv var helt uteslutet, sa Britta!
Så jag tog fighten där, ryggade henne, fick henne att gå runt mig i liten cirkel och petade på henne framåt med spöt. Fick ta ur henne att man inte springer på folk och se där...Britta blev en ny häst o följde mig snällt in i stallet! Jag blev helt häpen över hur lätt det gick för jag blev upplyst om hur krånglig hon kunde vara med lastning o detta var ju i princip samma sak.
Sen ställde jag transporten utmed husväggen så hon inte kunde smita åt vänster som hon tydligen gillade. Gick fram till transporten o 1 minut senare stod hon inne med dörren stängd o jag såg ut så här:
Tydligen var stalldörrs fighten allt som behövdes för jag åkte till ridhuset, red en 40 min och sen lastade jag själv i mörkret utanför. Hon gick ur en gång men sen stod hon snällt o lät mig stänga dörren. Wonderful!
Att hon dessutom är helt ljuvlig att rida gör ju inte saken sämre...