Så trist det låter med din stallägare Förstår om du längtar bort.Jag har ju världens bästa häst!
Jag måste ju gå med armen fastspänd mot kroppen nu. Högerarm på en högerhänt. Har fått köpa hjälp med matning, vattning mockning etc.
Idag kände jag att jag bara inte kunde låta hästen stå mer.
Så in med honom genom att be honom hoppa in i delifantringen och leda in.
Inne bad jag honom stå med sänkt huvud och kunde hänga på kapsonen.
Duktig häst!
Sen en lina pch så jobbade vi formgivet i lina med min vänsterarm som enda att reglera linan med.
Han har alltså lärt sig uppföra sig nog för en enarmad. Det trodde man ju aldrig om den där dåren.
Älsklingen!
I stallet hade vi tydligen bytt foder igen. Utan att jag fått veta och det finns kvar av det gamla.
Eh.. Ok..
Ingen övergång eller så heller. Bara rakt av.
Fick också dyrare faktura på hagen jag hyrde till de träningshästar jag hade här.
Hon sa totalt en viss summa. Punkt.
Nu är det den plus moms.
Säger man inte den siffran det är med moms alt säger utan men lägger till att det tillkommer moms?
Eller är jag kinkig?
Vi fick också skäll att vi inte tagit bort några träckhögar. Jag är alltså enarmad nu och hyr hjälp med min häst.
När vi tog hagen hade nog ingen mockat där ever. Vi körde ut ca 70 kärror. Vi rensade också grenar och ris någon huggit med motorsåg men skitit i att ta bort. Det tog flera timmar under två dagar trots hjälp av stark sambo.
Och sen gnäller man över några små träckhögar!? Nät hela jävla haven var full innan och ägarna mockat varjevecka hästarna varit här.
Guuuud vad jag längtar härifrån!
@fio Vi ska till Varberg så jag kan ha lite koll på dig Finns två maneger så regn spelar ingen roll.
Kul att du gör som du vill @Novali01 men du har väl kvar ditt vanliga jobb också.