Tråkigt
@Maui med skadad häst
.
Igår fick Loppan och äldsta barnet sitt lystmäte då de var med på terrängträning. Strålande glad dotter. Jag kunde inte vara med å titta då jag hade spekulanter på Rut.
Loppan hade hoppat allt, litet stopp innan coffin (!) om det heter så det med räcke,dike, räcke? Hoppade tveklöst över den nya vitmålade kulverten. Duuuktig pålla som ger glada barn. Lösgjord och fin på yngsta dotterns lektion i onsdags. Idag är det min tur, då ska vi nog sätta ihop henne lite mer.
Tror inte det tog så mycket på henne igår att terrängträna då dom var sex ekipage..
Stackarn får joina oss alla tre.
Rehabskrittar Bellona och det är ganska drygt, hoppas hon blir bra men ibland undrar jag vad jag vill med henne, vad jag verkligen tycker om henne
..Känner mig superhemsk men vet inte inte om hennes flegmatiska temperament riktigt är vad jag klarar. Loppan har ju eget driv och annan positivitet i sig själv som inte den andre har.
Ibland funderar jag om det beror på att hon har ont men vet inte hon har ju alltid varit lite mer "trött" eller hur man ska säga.
Ja, ja..måste ju börja med att få henne frisk eller om inte så veta vad det är..
Men på ett vis känns det lite paradoxalt där jag håller på att sälja en liten unge (Rut) som förmodligen och väldigt troligt besitter Loppans trevliga egenskaper i framåttänk och vilja/hjärta men med bättre gångarter. ( Kanske hon har liite mer temperament oxå fast hon inte är röd..)
Usch vad jag gnäller men det är trist när det inte blir som tänkt och hästar skadar sig ibland, thats it..men just att jag inte heller riktigt är säker vad jag tycker om henne. Underbara träningar/ridpass mm när allt fungerar, hon har ju helt andra kvaliteer än Loppan´då men det är då fan att man inte kan klona ihop hästarna..
Loppan gör mig än mer gråhårig vissa dagar och fillifjonkig på sitt sätt, men vad känner där ändå, det är jag helt säker på
..
Troligen blir Rutan ändå för liten och klen för mig så jag får tänka så att göra det lättare å skiljas om hon säljs nu framöver.
Var jättetrevliga och bra spekulanter igår och dom gillade henne också så vi får se..
Hoppas att rosa säljer
..