@happyrider Mistysyndromet är fruktansvärt att ha, tro mig! ( ja givetvis är det jag som ligger bakom @fio s uttalande om detta epitet...) Men det är en viss sanning i det hela, åk o provrid henne igen, är känslan likadan så köp and don´t look back!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Gaia Ser ju roligt ut med WE. Hade nog passat Rivica bra då hon var helt orädd.
Lånehästen är betydligt fegare och skulle aldrig klara det. Vi tränar dressyr och ska starta på måndag
Igår kändes hon fräsch Bellona och vi red till sjön:
Idag ska jag tävla Loppan..Fick bli så. Inte supertaggad, men, men. Var på grannens 60-års skiva igår dessutom. Vi får hoppas det går bra ändå och att jag lär mig programmet. Inte så svårt förvisso. Skönt med sen start tid.
Såg att de gick bra på tävlingen. Grattis.Igår kändes hon fräsch Bellona och vi red till sjön:
Idag ska jag tävla Loppan..Fick bli så. Inte supertaggad, men, men. Var på grannens 60-års skiva igår dessutom. Vi får hoppas det går bra ändå och att jag lär mig programmet. Inte så svårt förvisso. Skönt med sen start tid.
Det går inte bra alls för Hedda. Hon hade ju nån infektion och blev behandlad men det hjälpte troligen inte. Vid nästa brunst ska de ta nya prover på henne. Dröjer väl nån vecka till. Innan de får bort infektionen lär hon ju inte bli dräktig. Känns sent snart
Du har nya hästar hela tiden @Novali01 och de går som tåget allihop Du har talang för att hitta bra hästarSjälv har jag varit ute o luftat lilla Prinsessan! Vi roade oss med att hoppa 90 och debutera i 100 cm, nolla i bägge så det kändes bra!
hahaha tack! Om jag får som jag vill så blir det nya hästar ännu mer i framtiden! Fast då får jag lämna Mistysyndromet bakom mig....Du har nya hästar hela tiden @Novali01 och de går som tåget allihop Du har talang för att hitta bra hästar
Min häst har jag fått för mina synder!
Han skoddes i förrgår och lyckades igår trampa snett en doja.
Som tur är har jag snäll hovis som kom ut i morse. Så slapp jag böka med det där. Nu sa jag åt hovis att inte lägga ut så mkt. Så kanske vi slipper mer sånt här. Varit lite väl mkt sen hovis-byte..
Iaf skulle jag äntligen få rida. Bara tagit för hand sen vi kom hem.
Hästen ser ut som en säl i kroppen och står och hänger som en gammal åsna på gången.
Men på ridbanan vaknade djuret. Han är i betes-mode nu och har väldigt nära till flykt. Alltså höll han på att ramla omkull av fasa varje gång en liten fågel bredvid banan skrek.
Jepp.. Helt logiskt!
Fågeljäveln var lite pratsjuk med.
Så mitt djur går fint på given linje, svarar på hjälperna och går att flytta hit och dit och gasa/minska och reglera form. Men när fågeln pep höll benen på att vika sig.
Jeez! Först blev jag arg oc ville bara slänga ut hästen i hagen och skita i allt. Ev strypa honom med tyglarna och kasta sadeln på honom.
Men det var bara att sansa sig och skratta åt det.
Fick sitta och trava runt 3000 varv innan det släppte. Så får vi på't igen imorgon.
Får kanske ta tag i att göra mer med honom än bara dressyr..