N

Nyrelski

Får man ha det i fälttävlansdressyren? Man får ju inte i vanlig men jag har fått för mig att det går i fälttävlan.
Jag har inte nyaste TR så jag kan inte kolla vad som gäller nu, någon kanske vet :idea:

Sv: Novabett

det står inte med på godkända tränsbett iaf, så tror inte det.

Precis, just det bettet står ju inte med men rakt gummibett gör. Skillnaden är att detta är böjbart, spelar det någon roll?

Får man ha bettplattor i dressyren förresten? Det kanske inte är så snyggt och inte jätte nödvändigt iof, men det behövs i hoppningen och det är krångligt att ta av till dressyren och sen sätta på till hoppningen igen. ;)

Tja, det står ju bara rakt? :angel: Och det är det ju så jag skulle iaf tolka det som tillåtet, annars får de specificera tydligare.

Bettskivor hittar jag ingenting om just nu? Blind eller dement men sorry. :o

Jag tolkar också det så och har nu bestämt att man får :D

Kan inte hitta något i mitt gamla TR om bettplattor heller, men det står att all utrustning som inte nämns är förbjuden, så det är väl dumt att rida med det. Jag får vara utan i hoppningen då

Å ja tolkar det som så att ni 2 snart har skapat ett helt nytt TR med fritt infall för egna tolkningar....;) :angel:

Man fick inte ha bettplattor i vanligt dressyr när jag tävlade min ena ponny, dvs för typ 7 år sedan kanske? :D

Gummibett ska ju ha hård "kärna" i vanlig dressyr, iaf 2006 om jag inte minns fel.

Ehum, inte så mkt konkret hjälp kanske :o

Men det står inget om hur kärnan ska vara i ft TR, bettplattor är jag tveksam till om man får så det struntar jag i. Men bettet gör väldigt stor skillnad jämfört med ett metall så det hade ju varit väldigt bra om det gick...
Jag tänkte ta med et och ett vanligt till tävlingen i helgen och fråga så kan jag säga hur det är sen :)

Nu har jag efter att ha pratat med överdomaren kommit fram till att man får ha ett Novabett i dressyren.

Först var jag och frågade och då sa de bestämt att man inte får rida med något gummibett alls, det höll jag inte med om eftersom jag har läst noga i TR om betten. Så då kollade vi i TR och det visade sig att överdomaren visst hade kollat på kandarbett och inte tränsbett (:smirk: )och att man får rida på alla raka gummibett men inte något som är delat.
Sen behöver man ju inte säga att Novabetten är silikon och inte gummi, det är ju typ samma sak :D

Vanliga "gula" gummibett typ happy mouth är väl inte va gummi heller, borde stå syntetmaterial eller liknande ist :D

Bra iaf, då vet man det :idea:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Min arbetsplats går under kommunals kollektivavtal, och enligt avtalet var löneökningen en specifik genomsnittlig summa, en ”pott”. Jag...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 760
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 348
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 448
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar