HBKbruden

Trådstartare
Jaa det är en så enkel fråga men måste veta:P haha..
Får man tävla med nosludd på tränset i dressyr?
Har sår efter grimman på hästen så enkel fråga... ja eller nej;)

Sv: Nosludd?

Nosludd omnämns inte i TR, och eftersom allt som inte nämns är förbjudet så räknar jag in nosludd där. Men som allt är det ju en tolkningsfråga.

Ring och prata med tävlingens överdomare. Var på tävling för ett tag sedan då en häst hade nytt träns på sig och hade fått skav tydligen. Hon frågade överdomaren och red nästa klass helt utan nosgrimma efter klartecken.
MVH Jenny

kan inte tänka mej att det är tillåtet med nosludd på nosgrimman då man tävlar...
det skymmer ju till viss del sikten för hästen, och en häst som skyggar för saker på marken ser inte detta lika väl som utan nosludd.

Hur stort är såret? Du kan inte flytta upp eller ner nosgrimman ett par hål tillfälligt?

använd en remontnosgrimma istället.
problem solved!

jo jag tänkte med det, men för det första så hade jag ingen hemma, bara en brun och har svart träns, och sen så passa inte hästen i det:angel: men jag löste det genom att ta en smalare nosgrimma och flytta ner:)

Ring och prata med tävlingens överdomare. Var på tävling för ett tag sedan då en häst hade nytt träns på sig och hade fått skav tydligen. Hon frågade överdomaren och red nästa klass helt utan nosgrimma efter klartecken.
MVH Jenny

:eek::eek:
kan inte varit på någon hög nivå!

*s* nej jag är ingen elitryttare som de flesta andra här... ;)
tävlar upp till MSV (max reg nivå) detta var i en LA:1 på lokal tävling, så svaret är nej: det var inte på ngn hög nivå.....

jag har en sån liten "muff" här på hästen.
finns att köpa lite här o var, everline by busse står det på den..
lite mer diskret än ett nosludd kanske?
nos.jpg

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 321
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg