Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår att man inte vill att sonen skall stjäla men överreagerade pappan inte lite?
vill inte tänka på vilket straff pojken får
Men vad är man när man tar något som inte tillhör en då? Är det inte en tjuv det?
Fast nog ska väl en 11-åring veta det redan? Att man inte får ta saker som inte är ens egna.
Har inget med tråden att göra, men när du nämnde orden fräck och motbjudande, så kom jag på vad jag regerade mot i fredags.
Jag och min bror handlade på ICA, och så träffade han en granne som han ställde sig och pratade med. Grannan bubblade på, och så stack han ner näven bland plockgodiset och tog en näve, som han sedan stod och små-åt på under samtalet
Jag borde naturligtvis ha sagt något, men jag blev så paff att jag gick därifrån. Jag skämdes åt honom, ville inte stå kvar ifall folk trodde jag kände honom. Men han gjorde det som den naturligaste saken i världen
Det tycker jag är en väldigt fräck och motbjudande ovana och ja det är att stjäla (så länge det inte står att det är tillåtet och/elller det finns smakprov). Faktum är att jag förstår inte alls varför det är något att skratta åt.
Mvh
Tora