normalt beteende?

lis1e

Trådstartare
en sak jag funderat över sen hugin var liten:
svägerskan har en 4 årig blandras hund (wesley) som inte är riktigt rätt i huvudet. hugin var ca 10 veckor gammal när min sambo tog hem honom till wesley. det första wesley gör är att han hugger hugin. vart vet jag inte, jag var inte med. hugin hade aldrig fått sätta sin fot/tass där om jag varit med.

det är väl ändå inte normalt beteende för en vuxen han hund att attackera en valp? förvisso var hugin inne hos dom, på hans revir. men det ska inte ha ngn betydelse. hugin är nu snart 2 år. han skulle ALDRIG få för sig att hugga efter en valp!

wesley har nästan alltid fått gå hemma på en plätt i trädgården, sällan träffat andra hundar, ute och kissar en fem minuters runda då och då. efter deras barn föddes så sket dom ännu mer i honom.
jag tror det har förstört hunden jättemkt.

när dom sa att dom skulle skaffa en rottweiler eller en amstaff när wesley inte finns mer blev jag arg, kan dom inte reda ut en hund som wesley ska dom absolut inte ha en sådan "hård" hund.
svägerskan svarade "vi vet ju vad vi har gjort för fel med wesley". jaha och? det är säkert inte försent att rätta till dom felen på honom. vad är det som säger att de kommer att ha mer "tid" för deras nästa hund?

vad tycker ni?

Sv: normalt beteende?

Det går inte riktigt att döma en händelse utifrån att läsa om den såhär. Visst, en fyraårig hane skall normalt sett inte bita en valp - men samtidigt vet ju inte jag om valpen ignorerade flera varningar från hanen. Var det så, så kanske valpen hade förtjänat en tillsägelse.

Däremot kan man ju önska att folk kunde köpa hund efter hundens egenskaper och inte dess utsida... (det är rätt stor mental skillnad på amstaff och rottis.)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 823
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 027
Senast: Nota
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 943
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar