Nordsvenska hingsten Isidor 1976

Sv: Nordsvenska hingsten Isidor 1976

Vet du något om temprament, avkommor mm. Jag vill veta allt!!

Det enklaste är nog att höra av sig till antingen FNH eller förra, ev. nuvarande ägaren, om du vill veta mer om avkommor osv. :)

Mer än det jag skrev ovan vet jag inte för tillfället.
Kanske finns nån annan på buke som har träffat hingsten eller sett honom.

Isidor är en riktig läckerbit:love::love:..Tyvärr har jag aldrig träffat han...mvh c.:banana::banana::banana:

Är det någon som vet något om honom? Jag har precis köpt en åring efter honom
Det ær hans førsta følomgång så det finns bara ett fåtal då han inte hade så många betæckningar førra året.

Jag kan lægga till att han hade hovsprickor førra året nær han godkændes och fick dærfør AB på ett år.

Citat från SH:s hemsida:
Hälsotillstånd
Hovsprickor vänster fram och båda bak. Höger testikel ej fullständigt nere,misstänkt rotation.

Senast ändrad:

Här är hans resultat från 2008 (enligt SH´s sida):

ISIDOR 1976
Nordsvensk Brukshäst

Fx, lj m&s skjstj snp vtöl vtul
22015096

Född 2001 hos Andersson, Bo, Varberg, Sverige

e. Isvind 1924
u. Polett 22773

e. Pollux 1803
u. Desirée 22219

e. Cervin 1712
- Partner 1653

Äg. Hannah Andersson

Härstamning
Far AB prem. importerad från Norge.

Modern är B-premierad med 37 poäng.

En gammal stam från Södra Älvsborg.

Exteriör
Exteriörbedömd 2007: Rastypisk långlinjerad hingst. Välformad hals, bra selläge, bra bål. Gracil fram, rättställd. Naturlig vägvinnande skritt med god takt. Bogfri vägvinnande trav.

Typ
Huvud, hals & bål
Extremiteter, rörelsernas korrekthet
Skritt
Trav
Summa

Poäng:
8
8
7
9
8
40

Hälsotillstånd
Lindrig rasp båda bak i övrigt visad utan väsentliga veterinära anmärkningar. Röntgen avseende hovbroskförbening utan anmärkning.

Prestationer och övriga meriter
Hingsten har 2007 utfört ett godkänt körprov med poängen: 56767=31

Isidor var med på Scandinavian Open Championships för fullblodsaraber på Blommeröd Arabstuteri i Höör, där han körde in domarna inför championaten. En mycket trevlig och snygg hingst och son till en av mina stora favoriter, Isvind. Han ägs helt korrekt numera av Orvar och Christel Larsson. Tidigare ägare var Hannah Andersson, ägare till Isvind, Fabian och Teigeblesen.

Här är en bild på Isidor:

Isidor621.jpg

Mvh,
Anette

Isidor har fribetäckt innan han blev godkänd hos en turridningsfirma utanför ullared länk där han har ett par avkommor. Min bästa kompis har haft ett föl e: honom och u:travsto som hade starkt men trevligt psyke!

Fölen jag har träffat har varit trevliga iaf! (ska dock säjas att jag inte på nåt sätt har med denna verksamhet att göra i övrigt, endast genom att kpmisen ahde sin häst uppstallad där!) Däremot är det ju ganska varierande korsningar så mamman har ju präglat en del, man kan kanske inte se på typen direkt;)

Isidor själv är en riktig gullunge, lugn & sansad och väldigt kelsjuk.:love: Kom alltid fram i hagen och ville bli kliad. Han var väldigt snäll både mot stona och deras föl, tog bra hand om sin flock!

Sen är han ju otroligt vacker:love:

Kanske ska tilläggas att jag är ganska förtjust i honom??

Vi har köpt fuxen med 4 vita strumpor, men hämtar inte hem honom förrän nästa vecka!! Ska bli så spännande!! :laugh:

Hejsan, jag har både ridit och vatt med när orvar kört isidor, han är en stabil kille som är lugn och pålitlig.. Han är kanon snygg, och världens bästa hingst. Hör av dig vad du har några andra frågor så kan jag be orvar svara på dom!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Islandshäst Satt och surfade runt på nätet och såg flera uppfödare på Island som hade väldigt unga hingstar i avel, de var bara två eller möjligen...
Svar
5
· Visningar
1 730
Islandshäst Jag är uppväxt i en familj där vi föder upp både hundar och katter. Hästar har vi inte alltid haft, vi köpte våra första hästar i...
Svar
9
· Visningar
2 234
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden