Nordsvensk

Q

Queen

Hur högt har ni hoppat en Nordsvensk :confused:
Skulle va kul å höra hur högt man kommer med en sådan :D
Inget ont menat, vill nämligen köpa en Nordis och därför skulle de va kul å höra :)
Ja menar om man har nån chans på tävlingarna :angel:

för många år sedan när jag hade börjat tävla ponny så vann man ett träningsläger i division två allsvenskan och där var det en tjej med på en nordsvensk som dock var ponny, men hon måste ju ha tävlat lätt b iallafall och för d-ponny är det 100 cm

ja har hoppart typ 110 med nordisen.. fast d var inte meningen.. hon tuckte d va jätte kul å höll på att bocka av mig av glädje efteråt!! kan säga att detta var en jätte stocke i skgen oxå! så mäktigt var d!!

Har hoppat 125 cm med min nordis, han löshoppar 150 med lätthet och tävlat LB felfritt. Iof är han "travartyp" :)

Har tävlat 1 meter med min nordistravare, med segrar och placeringar. :) Nu var det några år sen vi hoppade aktivt, men om jag minns rätt så har hon hoppat LB-bana...och ngt enkel hinder lite högre än så.

Har faktiskt precis införskaffat en ny hoppsadel och ska tuta igång med hoppningen igen! :banana:

Är det LP?

eller finns det fler som tävlar?
För flera år sedan fanns det några av travaratyp som tävlade tom 1.20.
LP tävlar ju bland ponny men hopar väl rätt högt?
Framgångsrikt dessutom.

Om den alltid har varit ridhäst och e smidig i kroppen kan den nog hoppa riktigt bra

Re: Är det LP?

*skratt*
LP är förkortning för Lejsme Per, en mycket duktig nordisponny med en hel del placeringar i hoppning.

Jag har hoppat både bruks och travare 1 meter. DÅ har jag aldrig tränat hoppnng på dom utan mera testar två gånger på skoj
Högre än 1 meter känns inte bra att hoppa en en ínte så mycket hoppad häst även om dom säkert hoppat högre om jag bett om det.

Fast Lejsme Per hoppar väl inte högre klasser än LB? Eller är jag helt borta :confused: :o

Jag hade en bruksnordis (väldigt grov) som jag tävlade tom 1m, på träning hoppade han ca 1.10-1.15. Jag red även debutant flt, LA dressyr, provade på distans och tävlade körning med honom. Förrutom det gick han även med på handikappridning. Han var en riktig pärla :love:

Jag vet ingenting om honom, men enligt resultaten på SvRFs hemsida (som inte är fullständiga) så har han bara blivit placerad i LB.

130 cm på en kallblodstravare om de räknas med?

Men det är ingen höjd jag skulle utsätta honom för ofta med tanke på kroppsbyggnaden. De är inte gjorde för att hoppa så högt.

Vi brukar nämligen alltid vara på samma tävlingar och rida samma klasser :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 656
Senast: tanten
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka