Non Pro-regler?

F

FidoDog

Vad är kraven för att kunna tävla i non pro-klasserna?

Jag funderar på att ev göra "praktik" /jobba som hästskötare hos en w-tränare i den närmsta framtiden, men påverkar detta min amatör-status? Vill ju gärna göra min tävlingsdebut i de högre klasserna som non pro :smirk:

Sv: Non Pro-regler?

Så här säger AQHA:

AMATEUR
American Quarter Horse owners who do not join the professional ranks may enjoy a full spectrum of competition in the amateur division. You may obtain an amateur membership if you are no longer eligible for youth competition, and if you have not shown, trained or assisted in training a horse for payment, either directly or indirectly, during the previous five calendar years.

Källa

Jo, jag har läst både AQHAs och NRHAs krav för Non Pro, men vet inte riktigt hur jag ska tolka dom...

Är det tillåtet att göra "praktik" hos en w-tränare och samtidigt behålla sin Non Pro-status? Ingen som har erfarenhet av detta??

Btw om ni vet ngn vettig tränare som tar emot "praktikanter" så får ni gärna pm:a mig :angel:

Om du inte tränar (hästar el ryttare)/rider hästar mot betalning så finns det ingen anledning till att du skulle förlora ditt amatörskap.
Ska du göra det?

Ok, så länge som jag inte tar betalt för vad jag gör så bör det inte vara ngt problem... Svårt att tolka dessa reglerna. Kanske ska kolla med SRHA/SQHA för att vara verkligen säker! :idea:

Jag är grymt sugen att göra det. Har som mål med ridningen att ta mig upp till toppen av Sveriges Non Pro i reining. Och eftersom jag i nuläget inte har ngt jobb till hösten så vore det ju perfekt att satsa på hästarna!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 238
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 087
Senast: Marje
·
F
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Rubriken är en återkommande replik under terapisamtalen. Jag vill bara få vara. Bara få vara, utan prestationsångest och krav. Jag vill...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?