Nöjdast!!!

H

HallonDoft

Kom hem från ridskolan för en stund sedan 2:a lektionen denna terminen. Jag får alltid sådana hästar som har massa mixter för sig, de andra i gruppen "bara åker med". Fick samma häst jag hade sist, hon är känslig som få med vikt och skänkel, inte lika känslig i munnen men fortfarande känslig samtidigt OTROLIGT framåt i FULL fart! Jag är inte alls van vid detta utan snarare tvärt om på min medryttar fjord!
Så jag har fortfarande svårt att avväga denna hästen, vad som är lagom i alla hjälper osv.

Iaf till saken!
Vi tränade på volterna och helt plötsligt tog hon ner sitt vackra huvud och samlade ihop sig i en underbar form!! Jag blev helt överlycklig! Har aldrig känt på de på det viset, så härligt att lyckas! Visserligen varade det inte så länge men jag fick känna på det och hann få beröm! :)

Ville bara skriva av mig lite! :P

Sv: Nöjdast!!!

Härligt! :D
Fick jobba länge med min starka, sega sköthäst länge och det vart mycket värk i axlarna och armarna och jag var påväg att ge upp många gånger för det var så frukansvärt jobbigt. Men då helt plötsligt så klickade det och den gamla, sega, starka, feta (men underbart snälla) hästen förvandlades och gick med eftergift och spänstigt steg i piaff och jag bah ":eek::idea::laugh:" - satt där och njöt :)

Det finns inget bättre än när hästen, om så bara för några sekunder, verkligen lyssnar och man blir som en :love:
Det finns inte många gånger det har hänt mig, men när det är så känner man verkligen fullständig lycka :')

Grattis :D Kul när det går bra!

M-oaa som också hade ett fantastiskt ridpass på (visserligen egna) hästen idag

Ja det va riktigt skönt! :D
I morgon är det dags igen. Nu kommer jag bara tänka på att få henne i form och glömma vad läraren säger! :P

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 151
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 464
Senast: Magiana
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama