okej jag kan inte garantera att det är max 10 men ögonmåttet säger så. det smalaste bettet jag äger. brukar ligga under 300 kr dessutom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
globus har ett skitsmalt tredelat baucher, det är max 10 mm på tjockaste stället. vete tusan var mitt sånt är nu, men det är SMALT.
När jag googlar hittar jag det i flera webshoppar. Jag kan inte tänka mig att det finns smalare bett utan attdet blir ståltrådsbett...De har nog slutat tillverka det? Numera har de ett och det är inte så smalt tyvärr.
När jag googlar hittar jag det i flera webshoppar. Jag kan inte tänka mig att det finns smalare bett utan attdet blir ståltrådsbett...
Hittar det även på globus egna hemsida
Globus har ju bett i olika tjocklekar. Att ditt mellantjocka tränsbett är ett globus säger ju ingenting om deras andra bett. Du behöver inte tro på mig men du bad om att få en heads up om någon kände till ett tredelat baucher som är smalt.
Detta bett är även det jag hittar på diverse webshoppar. Har inget skjutmått så visst kan det vara 11mm. Hade gärna länkat ställena jag hittat det på men det är ju mot reglerna. Mycket lättgooglat annars
Du får ju verkligen tro vad du vill. Jag hade provat detta iaf, det är en dryg cm i diameter och väldigt prisvärt. Jämför jag med mina bett som är 14 mm (tillverkarens uppgift) är detta fortfarande väldigt mycket smalare. Det är en märklig attityd i en tråd där du (desperat) behöver bettips att både avfärda och snudd på dumförklara såhär men ja, detta bett är smalt, även helt runt och inte ovalt som många andra bett är (möjligt att det är därför du får mätfel). Vill du inte prova får du ju leta vidare i högre prisklasser.Fast du kan tyvärr inte mäta diameter med måttband. Mäter jag med måttband på de två på min bild så det som är 10 mm i diameter är 5-6 mm mätt med måttband som på din bild, och det globuset är 9 - 10 mm mätt med måttband. Fast diametern är större (tyvärr).
Du får ju verkligen tro vad du vill. Jag hade provat detta iaf, det är en dryg cm i diameter och väldigt prisvärt. Jämför jag med mina bett som är 14 mm (tillverkarens uppgift) är detta fortfarande väldigt mycket smalare. Det är en märklig attityd i en tråd där du (desperat) behöver bettips att både avfärda och snudd på dumförklara såhär men ja, detta bett är smalt, även helt runt och inte ovalt som många andra bett är (möjligt att det är därför du får mätfel). Vill du inte prova får du ju leta vidare i högre prisklasser.
för att jag inte köper det när jag ser exakt samma bett i samma utförande i diverse webshopar (även ena ridsportbutiken har detta inne) och inte kan föreställa mig att någon stoppar in ett (betydligt) smalare bett än såhär i en hästmun (stigbett undantaget). ditt globusbett är ju betydligt tjockare än detta. Men hittar du det inte i butik omkring dig är det ju inget alternativ ändå ifall du inte vill beställa från någon av sidorna som har det inne.Fast jag HAR tittat på - och mätt - Globus bett. I verkligheten i butik. Och det var inte 10 mm. Tyvärr. Det var 14 mm. Butiken kollade med alla sina lev om någon hade smalt. Bomber hade men i övrigt var det Three Horses som hade smalast, det är 13 mm. Det har jag också sett i verkligheten, samtidigt som Globus. TH var smalare.
Så ditt tips blir inte relevant, för endera har du som sagt ett smalare bett som nu inte säljs, eller så är ditt bett mätt med skjutmått 14 mm. För det - det enda - tredelade baucher Globus säljer idag är betydligt tjockare än 10 mm. Varför du inte vill "erkänna" det vet jag inte?
Att man inte kan mäta med måttband sa jag just för man får missvisande mått. Men ska vi hålla oss till måttbandsmått är det du har för tjockt mot vad jag söker ändå eftersom det med måttbandsmått ska vara 5-6 mm isf.
Det är ju ingen idé att jag provat ett bett som jag VET (eftersom jag sett det, hållit det i handen samt mätt det) är för tjockt för min häst?
för att jag inte köper det när jag ser exakt samma bett i samma utförande i diverse webshopar (även ena ridsportbutiken har detta inne) och inte kan föreställa mig att någon stoppar in ett (betydligt) smalare bett än såhär i en hästmun (stigbett undantaget). ditt globusbett är ju betydligt tjockare än detta. Men hittar du det inte i butik omkring dig är det ju inget alternativ ändå ifall du inte vill beställa från någon av sidorna som har det inne.
11,5Tillägg @Cherarriduracell
Vad har du för storlek på ditt bett? Slog mig när jag hängde upp ponnyns träns att Globus brukar ändra tjocklek med storleken. Dvs ett bett i 9.5 cm är nästan alltid smalare än ett i 13.5 cm.
Tex ett slumpvis utvalt (tog ett där de angav tjocklek bara) tvådelat tränsbett är
I 8.5 - 9.5 cm 12 mm tjockt
I 10.5 - 11.5 cm 13 mm tjockt
I 12.5 - 13.5 cm 14 mm tjockt
Om de gör lika med baucher så kan åtminstone en del av våra vitt skilda åsikter sitta i det. Jag har mailat Globus och frågat vad det är för tjocklek på baucherbettet med - återkommer om/när de svarar.
Du kan inte lära in one rein stop då? Det brukar inte ta så många pass innan det funkar att bara börja böja dem ute(och inte fullfölja hela proceduren för att lugna dem med böjning, stop etc).
Då kan du ha vanligt bett.