Nobel 994 till XX-sto?

KING88

Trådstartare
Vad tror ni om det? Stoet är e:Strong Statement XX-Riboboy XX med bra benställning och starka kotor. Bra skritt, traven är taktfast men något kort (går att rida till det bättre) stor och bärig galopp.Hoppar stort med bra teknik men har lite för bråtom. Lågställd. 163cm i mkh.

Detta är min kompis sto och syftet med fölet är att behålla och få fram en allrond avkomma!

Anndra förslag är välkommna

Sv: Nobel 994 till XX-sto?

Har även fått förslag på Fetcher N. Vad tror ni om honom till ovannämnda sto?

Jag hade hållit mig till Nobel om jag ville ha en allround avkomma om valet står mellan de två.

Tror du hatt det blir för mycke hopp om hon skulle välja Fetcher N?

Tror du Nobel är den bättre av dom på att förbetra de brister hon har i sin gång?

Jag har själv ett par fullblodsston i avel och ett av dem har fått två föl efter Nobel. Själv är hon en liten häst på bara 156 cm. Men hennes nu vuxna dotter efter Nobel 168 cm och en modern typ och multitalang. Det andra fölet är ännu bara två år men även hon ser mycket bra ut i typen. Bägge har fantastisk temperament.
Här är en bild på mitt lilla sto
blackpoohxx030.jpg

På bilden är hon 18 och har precis fått sitt femte föl.

Tyvärr har jag inte bilder på avkommor då de inte är mina. Så på grund av detta så kan jag rekommendera Nobel om du vill ha en trevlig allround häst.

Fetcher är ju ännu så länge en ung hingst och det är väldigt svårt att säga vad han lämnar, medan Nobel är en väl beprövad hingst.

Tack för dina svar! Kul att du är nöjd med dina avkommor. Det lutar nog åt Nobel pga att han är just beprövad som du skrev!

Stoet får sitt första föl i år och då vet vi ju inte vad hon lämnar. Är dock dräktig med Quarter nu, ha inte tagit sig tidigare (med Arrlik och Okeanos) så kom en avelsvärderad hingst till stallet, betäckte en gång och hon blev dräktig.

Så i år ska hbl prövas igen och hopp om bättre lycka:laugh:

Liknande trådar

Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 180
Senast: Långnos
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Hej ! Ska betäcka mitt sto e. Stravinsky xx ue. Voltaire nu i vår och jag lider alla helvetes kval vilken hingst jag ska välja...
Svar
14
· Visningar
1 866
Senast: peven
·
Avel Har frågat ang mitt sto E:Eloge Ue: Ceylon, vad skulle ni erfarna avlare lägga på ett sådant sto? Jag skall behålla fölet själv, men om...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890
Senast: Empire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31