No orkar jag inte vänta längre!!!

S

_satelit_93

snart tar jag moppen (tankar först:D), åker upp till Borlänge och tar hem dom :grin:

i maj lånade jag ut min hona för att få en kull med en riktigt duktig hopphanne. Jag ska få en unge gratis ur den kullen och jag orkar inte vänta längre... jag vill ha hem Saga och bebisen nuu!!
men det är nästan två hela veckor kvar innan bebis är 8 veckor.

Och så är jag ju så stolt att jag bara måste få visa en bild :D
http://www.pixbox.se/pic_show_id22429761.html

mamma
http://www.pixbox.se/pic_show_id21248196.html

(visst är hon lik sin mors-morfar :))
http://www.pixbox.se/pic_show_id22429917.html

(var lite "skriva av mej" tråd :crazy:)

Sv: No orkar jag inte vänta längre!!!

Jag förstår dig.
Alltid hemskt att vänta på nått gott, tiden är alltid för lång och står still. :p

Vilken söt! :love:

jag blev idag ofrivilligt ägare till en ny kanin, en rymling som ockuperat en grannes tomt de senaste 4 dagarna, så idag gick vi dit och fångade in den. Om ingen ägare hör av sig (ska sätta upp lappar) så får den gärna stanna :D

ja precis XD jag blir galen haha ;)

Vad var det för ras *nyfiken*

Någon korsning med lejonhuvad dvärgkanin ser det ut som, tror inte att den är renrasig, men jättesöt :) jag ska hålla mig ifrån att lägga ut bilder eftersom den återfås mot beskrivning :p

jaha, jo för en av mina kaniner sprang bort för ett tag sen och jag var bara tvungen att fråga.. höll mej från att hoppas så gott jag kunde men klart att jag bidde lite besviken (FY på mej!):crazy:

Lycka till att hitta ägaren iaf :)

Va tråkigt :crazy: var det länge sen? aldrig roligt att förlora ett djur

Jo, det hoppas jag! risken är väl att den är någon som släppt ut den

nej det är aldrig kul :( typ två veckor

grejen är att jag hade honom ute i en hage gjord av kompostgaller. hade inte riktig uppsikt över honom tyvärr så han grävde sej ut. Vi har mycket räv här så jag tror inte han finns i livet längre tyvärr :cry:

kompostgaller är bra, men inte särskilt säkra.. min Zeb lyckades knuffa upp en "sektion" och rymde, men han höll sig på baksidan och kom direkt han såg mig.

Usch, vad tråkigt, två veckor är ju ändå en ganska lång tid, men min rymling hade ju varit ute minst 4-5 dagar så man vet ju aldrig!
han var riktigt söt i alla fall, duktig hoppare :)

ja vet. Jag brukar kolla över hagarna varje dag men hade inte gjort de den dagen :(

Flamencos Great CH Ametist :D

nu är det iaf bara 8 dagar kvar :D

Men du, man brukar skilja ungarna från mamman när de är rutn 6 v gamla. Sen går ungarna ihop tills de är 8v gamla för att man ska se att alla äter som de ska.Hona + din unge borde du kunna hämta redan nu. Ungen har ju sin mamma som sällskap när hon flyttar så då är det ju ingen fara att hämta tidigare.

Neeej... eller det är nog ingen fara du måste ta dej förbi Saga först och det är inte det lättaste :D

alla uppfödare jag känner + mej gör ungarna typ avvanda vid runt
7 v men låter dom gå ihop tills 8 v. det är vad jag har lärt mej :o

De flesta jag känner kör på 6v och sedan 8v. Man får nog göra vad som känns bäst för en själv, för djuren verkar det inte spela någon roll. :) Jag öronmärker dem vid 5 v skiljer av dem vid 6 v och säljer dem tidigast vid 8v. När de är 8v så skiljer jag av honor från hanar och har dem i stora hägn. Vi har haft 8 kullar hitills i sommar och nu väntar vi in 2 kullar till. Alla honungar är sålda och kvar i ett hägn sitter 9 hanungar i åldrar 8-14v. Vi har inte förlorat en enda unge över 6v.:bump:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: snajl
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Ja son rubriken lyder. Jag behöver få höra hur ni andra har klarat er igenom det jag går igenom nu. Den 25/4 bestämde jag mig för att...
2
Svar
30
· Visningar
5 636
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar