NM i Ypäjä, Finland

M

Mikki

Hejsan!
Vem är påväg att paddla över pölen hit till oss?
Med vad kommer ni?
All diskussion välkommen ;)

Hej!
Jag är faktiskt lite inne på NM. Men var ligger Ypäjä??
Jag har för mig att Piia P sa att men åker Stockholm - Åbo?? Hur långt är det sen att åka??
Är det en bra tävlingsplats??
MVH Anna

Jo, man åker till Stocholm, eller Kapellskär och tar båt övet till Nådendal eller Åbo.
Jag själv tar hellre båt från Kapellskär-Nådendal md Finnlinks som tar bara 7 timmar!!
Eller Seawind från Stocholm till Åbo, men den tar 11 timmar.
Silja Line eller Viking Line lönar det sig att inte ta om man är med hästar..
Nådendal ligger precis utanför Åbo, och därifrån tar det lite över en timme att åka till Ypäjä.
Ypäjä är den enda (iallafall den mest kända och finaste..) hästcentrum i Finland, mycket fina terränghinder, hoppningen på en stor gräsbana, där det ohkså går Finnderby, 140cm på söndagen. Dressyren går på någån av de 6 utebanor som finns.. :)
Men det är en mycket fin plats, och det lönar sig att komma!!
Hästarna stallas upp i någåt av 6 stora stallena som vaktas 24h/dygnet, och bara ryttaren, hästskötaren och hästägaren får besöka.
Ryttarna och andra kan sova i 2- eller 4 pers. rum, och det finns nog plats för alla:)
Vi har tävlinhar där 15-16.4 och då rider vi NM terrängbanan, jag kan återkomma då vilka hinder som kommer med ;)

Tack för ditt svar.
Det låter ju intressant.
Jag har 2 h till Stockholm, alltså blir inte restiden så himla lång. 10 timmar. Det är ok.
Det går alltså att få boende på anläggningen?!?
Det låter som ett stort ställe!
JAja då återstår det att bli uttagen...
Fast det borde ju gå, om bara hästen håller sig frisk och kry!

MVH Anna

Men även om du inte blir uttagen i laget så får du ju ändå rida individuellt om du vill. För mig blir det för långt, det är ju närmare till Tyskland för mig :)

Laget har jag då inte räknat med.
Men jag måste ju bli uttagen an Janne, för att få åka.
Det brukar ju vara en begränsning på hur många från Sverige som får åka.
Fast jag borde ju få åka, hade ytterligare ett kvalificerande resultat i Tyskland förra helgen, även om det var en bit till placering i CIC**.... Tyskarna sopade mattan med oss svenskar...

Anna

Nejmen Grattis!! Visste inte att du hade varit borta :D

jag kan inte se någon anledning till varför inte Du skulle få åka, du är ju oftast jättebra!!

Jo, man kan både stalla upp hästen, och sova på Ypäjä. Men det kan vara mycket spring om man råkar få hästen uppstallad på andra sidan av Ypäjä, så de lönar sig kanske att ta med cyckel eller någåt liknande.. Piia var här tor., fre. och lö, och hon for omkring som en galning med sin cykel.. :rofl:
Aijo, morgonmål, lunch, middag och kvällsmål finns också att få där, 2 resturanger + buffet finns..

Men välkommen alla bara:)

Jag hade planer på att eventuellt åka, men som Fio sa så tycker jag att det är för långt att åka. Bor ju i Skåne. Och så är det rätt tajt med tävlingar för pållan i Juli så man får ju spara lite på krutet.

Ja, det e ju långt, men vi kom ju också härifrån Helsingfors till Gärds och Sämsholm...
Det beror ju på hur mycke man är färdig att satsa...

Fast om man vill satsa och bor i sydsverige väljer man nog hellre dom tävlingar som ligger närmare typ Tyskland osv, sedan är ju konkurransen betydligt större i Europa än vad det någonsin kommer bli i Finland.

Förra gången Finland hade NM fick ju ryttare ifrån Sverige i stort sett tvingas dit för ingen ville åka dit och nästan alla bodde ju i Sydsverige.

Jo, de kan jag nog tro, de var ju i Harju, som är på gränsen till Ryssland...
Nu är de ju bara en timme från båten... Om de hjälper...
Men kom nu ändå, de skulle vara kiva att de skulle komma lite nya ryttare till Finland ibland...
Piia är ju också påväg.. Iallafall sa hon de på vårt landslagsträning i våras.. Det skall bli rolit att få henne hit och tävla :bump:

Men det är ju skillnad på Piia och oss , hon kan ju hälsa på sin familj när hon ändå är där. Vem skall vi hälsa på ;)
Sedan är hon ju sponsrad av Ypäjä oxå så det hjälper nog till i beslutet att åka dit oxå

Jag har hört att det är Fantastiskt fint i Ypäjä men det är lååångt.

jaaa, ja meade att det är roligt att hon kommer.. Men ni måst försöka ordna de.. :rofl: ..lättare sagt än gjort:)

Jag var där i höstas. Området var verkligen hur stort som helst! Verkligen fin anläggning men när vi var där så var det så rackarns kallt så vi knappt vågade sticka näsan utanför dörren i onödan :crazy:

Jag hörde att Piia kommer, men utan hästar... Jag vet inte varför, men det verkar vara iaf 7 seniorer och kanske 10 juniorer från Sverige. Står det på listan på nätet

Jo, hon kommea bara och titta, vet någån varför?
Son är ju påväg till Tyskland på tisdagen, men hon var ju påväg med Blondi och hopphästarna.. Måste fråga på lördagen av henne:) ;)

Vi har en tjej från vårt stall som kommer. Hon ska rida *-ig.
Har tävlingarna någon hemsida? vore kul att få se hur anläggningen ser ut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Samtidigt som EM har pågått i Frankrike har även NM gått av stapeln i Ypäjä, Finland. De svenska ryttarna kommer hem därifrån med fem...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förutom EM i fälttävlan har även NM ridits i finska Ypäjä med avgörande under söndagen. Sverige fick med sig fem medaljer hem, varav tre...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 823
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 885
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar